ترندهای روز

ماجرای ویدئوی پربازدید این روزها چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

به تازگی ویدئویی از یک کاربر چینی در شبکه های اجتماعی در حال پخش است که چندین خورشید را در آسمان شهر چنگدو واقع در جنوب غربی استان سیچوان چین نشان می دهد، اما واقعیت چیست؟

مردم چین و سایر نقاط جهان از ویدئوی جامعی که ۷ خورشید را در آسمان نشان می دهد شگفت زده شده اند (البته هر چقدر تلاش کردیم، ۶ خورشید دیگر را در تصویر ندیدیم)!

گفته می شود این ویدئو که چندین خورشید را در آسمان چنگدو واقع در جنوب غربی استان سیچوان چین نشان می دهد، از پنجره یک بیمارستان گرفته شده است.

تصور کنید به آسمان نگاه می کنید و چندین خورشید را می بینید که همزمان می درخشند. این منظره خارق العاده اخیراً بسیاری از مردم را شگفت زده کرده است.

در این ویدیوی عجیب به نظر می رسد که آسمان با چندین خورشید تزئین شده است که هر کدام با شدت های متفاوتی می درخشند. به گفته بیننده، این پدیده حدود یک دقیقه به طول انجامید و از زوایای مختلف قابل مشاهده بود و بینندگان را مجذوب زیبایی اخروی خود می کرد.

با این حال، این نمایش آسمانی یک رویداد کیهانی نبود، بلکه تنها یک “توهم نوری” بود. به گفته کارشناسان، این اثر ناشی از انکسار نور در شیشه چند لایه پنجره بیمارستان است که تصاویر مجازی از خورشید ایجاد می کند.

این ویدیو منبع شوخی کاربران آگاه در شبکه های اجتماعی شده است. به عنوان مثال، یکی از کاربران نوشت: ما بالاخره حقیقت گرمایش جهانی را کشف کردیم.

کاربر دیگری با اشاره به اساطیر چینی آن را با یک افسانه چینی مقایسه کرد که در آن کماندار هو یی برای نجات زمین از سوختن ۹ خورشید را ساقط می کند.

علیرغم اظهارنظرهای نادرست و شبه علمی که در مورد این تصاویر صورت گرفته است، چنین تصاویری گواهی بر راه های جذابی است که نور و خطای دید ما می تواند لحظات شگفت انگیزی را برای ما رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا