ورزشی

ماجرای پیوستن امیر تتلو به پرسپولیس چه بود؟

پرسپولیس در این هفته به برد مهم و ارزشمندی مقابل هوادر دست یافت و پس از ۶ بازی به روند ناکامی خود پایان داد. پیروزی در بازی با هواداران باعث شد قرمزها در آستانه دربی پایتخت شرایط خوبی داشته باشند و با شرایط بهتری به مصاف استقلال بروند. آنها در این مدت روزهای زیادی را سپری کرده بودند و با برد مقابل هواداران، شرایط این تیم حداقل تا دربی آرام خواهد بود.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است در دیدار با هواداران اولویت اصلی این تیم کسب ۳ امتیاز بود و نباید به عملکرد فنی شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار زیاد توجه کرد. او معتقد است آشتی درویش و گل محمدی باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد تا مشکلات حاد نشود. او همچنین درباره ماجرای قدیمی حضور امیر تتلو در تمرین پرسپولیس در زمان سرمربیگری این تیم توضیح داد. صحبت های درخشان به شرح زیر است:

پرسلیس پس از ۶ بازی ناموفق بالاخره پیروز شد. بازی این هفته را چطور دیدید؟

مهم ترین پیروزی پرسپولیس و کسب ۳ امتیاز، بازگشت به کورس بود. بازی زیبا خیلی مهم نبود و مهم برد بود چون این ۳ امتیاز برای پرسپولیس خیلی مفید است. فکر می کنم این بازی آرامش را به تیم بازگرداند.

بازیکنان نیز در دقایقی استرس زیادی داشتند.

این طبیعی است. چون فشار زیادی روی آنها بود و نیاز داشتند بازی را ببرند. خیلی خوب نبود اما کاری به شرایط فنی پرسپولیس در بازی با هواداران نداریم چون مهم برد و ۳ امتیاز بود تا شرایط روحی و روانی تیم عوض شود. این تاثیر زیادی در بازی بعدی دارد.

نبیل باهویی هم در ترکیب اصلی قرار داشت و اگر کمی شانس داشت شاید گل می خورد. عملکردش چطور بود؟

خیلی خوبه که باید صبر کنیم تا لیگ تموم بشه ببینیم باهویی بهتر میشه یا نه. این فلسفه کاملا اشتباه است. بازیکن خارجی که به ایران می آید باید چندین کلاس بهتر از داخلی باشد. حالا باید منتظر باشیم که گل بزند یا نه.

به نظر شما یحیی باید از بهویی یا زاهدی برای دربی استفاده کند؟

قطعا یک زاهد.

فکر می کنی چرا پرسپولیس در سال های اخیر این همه بازیکن خارجی ضعیف گرفته است؟ در این دوره فقط لوکادیا عملکرد خوبی داشت.

نمی دانم انتخاب لوکادیا چطور بود اما خارجی های دیگری که آمدند اصلا کمکی نکردند. خود کادر فنی اینها را انتخاب می کند و تایید شده است. آنها نتوانستند به درستی تشخیص دهند و قراردادها بدون بررسی بسته شد. در غیر این صورت اگر مربی فیلم بازی ها را درست ببیند بعید است که اشتباه کند.

بعد از بازی با الدیل به نظر می رسد رابطه درویش و گل محمدی بهتر شده است.

این باید تلاش این دو نفر باشد. پرسپولیس خواه ناخواه برای این دو نفر است؟ موظف شدند خیلی زودتر جلسه بگذارند تا مشکلات حاد نشود. امیدواریم با این دیدار روابط آنها بهتر شود. آنها وظیفه دارند اختلافات را کنار بگذارند تا تیم شرایط بهتری پیدا کند. ما هم چون پرسپولیس را دوست داریم تا الان ساکت بودیم.

شرایط استقلال را در آستانه دربی چطور می بینید؟

وضعیت استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس نیست. وضعیت آنها از قبل بدتر از ما بود اما تا حدودی تثبیت شده است. هر دو تیم برای این بازی آماده هستند اما برای دربی مهم این است که تیم ها از نظر روحی بیشتر آماده باشند. هر تیمی که شرایط روحی بهتری داشته باشد شانس بیشتری دارد.

پیش بینی شما از نتیجه چیست؟

فکر می کنم پرسپولیس برنده بازی است.

خودت در دربی حضور داشتی که استقلال برد. در حالی که استقلال در آن بازی ستاره های بیشتری داشت.

از هفته قبل از دربی در تمرینات روی شرایط فنی و روحی بچه ها خیلی کار کرده بودم. این دلیل موفقیت تیم بود. آنقدر از نظر روحی آماده بودند که ما توانستیم پیروز شویم و زحمات بچه ها نتیجه داد. ما واقعاً می خواستیم بازی را ببریم و با برنامه تاکتیکی موفق شدیم.

این روزها موضوع تتلو هم داغ شده است. یادم هست آن سال در تمرین پرسپولیس حضور داشت و حتی می خواست تست بزند!

بله، ایشان برای گرفتن تست آمده بودند و ما عذرخواهی کردیم و گفتیم نمی توانیم از شما تست بگیریم. چون زمان آزمون ما نرسیده بود و در رقابت کور بودیم.

برخورد خاصی نداشتی؟

نه چیز خاصی نبود نیم ساعت دیگه اومد و استقبال کرد و رفت. من اصلا او را ندیدم و لحظه ای با هم احوالپرسی کردیم و ارتباط و صحبت خاصی با او نداشتم. او اصلا وارد تمرین ما نشد و با لباس خودش آمد و با همان رفت.

ارتباط نزدیکی با پیام صادقیان داشت که شما هم با این موضوع موافق نیستید!

خب کلاسشون فرق میکرد. صادقیان ورزشکار بود و تتلو هنرمند. اینها با هم تضاد داشتند و اصلا نمی توانستند با هم ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا