اخبار بورس

ماجرای چای دبش و مجید عشقی چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامچند روزی است که پرونده چای دباش در بورس مشخص شده و امروز خبر کمک مجید عشقی رئیس سازمان بورس به چای دباش برای انتشار صکوک هزار میلیارد تومانی منتشر شد. ماجرا چیست و آیا مجید عشقی چشم به ماجرای دباش باز کرده است؟

صکوک ۱۰۰ میلیارد تومانی چیست؟

تبصره یک میلیارد تومانی انتشار صکوک در ۲۳ خرداد ماه امسال برمی گردد. به نظر می رسد سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت دباش سبز گستر موافقت کرده است.

سپس فرابارس طبق نامه زیر به تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری اعلام کرد که این اشتراک از روز دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری آغاز می شود. نماد Debash 64 انجام شود. جزئیات اوراق از قبیل مدت، نرخ بهره، تاریخ انتشار و سررسید را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

هدف از انتشار اوراق قرضه تامین بخشی از سرمایه در گردش و نقدینگی برای تامین مواد اولیه محصولات تولیدی بود.

برخی با استناد به همین نامه اعلام کردند که پای مجید عشقی نیز در این ماجرا دست داشته و تخلف کرده و باید برکنار شود.
آنها همچنین سعی کردند داستان ۱۷ را مطرح کنند اردیبهشت به وزیر اقتصاد فشار آوردند تا مجید عشقی را برکنار کند و اعلام کردند که اگر این اتفاق نیفتد به این معناست که وزیر اقتصاد پشت این فساد است!

آیا این مقالات منتشر شده است؟ آیا مجید عشقی مقصر است؟

حال ببینیم این اوراق هزار میلیارد تومانی پذیره نویسی شده است یا خیر؟ تا آن زمان به این سوال پاسخ می دهیم که آیا مجید عشقی در ماجرای چای دباش نقش داشته و به انتشار مقالات کمک کرده است یا خیر؟

بررسی ها نشان می دهد اگرچه اطلاعیه اشتراک توسط بورس ایران منتشر شده بود، اما این اشتراک هرگز با دخالت سازمان بورس انجام نشد و چای دباش علیرغم انتشار اطلاعیه سازمان بورس و شخص مذکور از انجام این اشتراک ممانعت به عمل آمد. از مجید عشقی. او شکایت کرد و به نظر می رسد رای دادگاه به نفع سازمان بورس بوده است و چای دباش هرگز نتوانسته این اشتراک هزار میلیارد تومانی را تکمیل کند.

همانطور که از تصویر زیر مشخص است داباش ۶۴ ممنوعیت تعلیق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا