ترندهای روز

مادر، قاتل پسرش را به حرمت امام حسین بخشید

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

مرداد در سال ۱۳۸۸ دو پسر جوان سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از خیابانی در جنوب تهران بودند که راننده پراید شروع به بوق زدن کرد. او از موتورسواران خواست که کنار رفته و راه را برای او باز کنند. اما ترافیک جلوی دید موتورسواران اجازه حرکت به آنها را نمی داد.

تصادف مرگبار

این موضوع باعث درگیری موتورسواران و مردان شد پراید سوار شد و در یک لحظه از پشت به موتور سیکلت پسران جوان برخورد کرد. تعادل خود را از دست دادند و به زمین افتادند. او در این بین درگذشت پراید راکب یکی از پسران موتورسوار را زیر گرفت و او را کشت.

مرد پراید پس از این تصادف مرگبار، راکب متواری شد و بلافاصله موضوع به تیم جنایی گزارش شد. با حضور تیم تحقیق در محل به تحقیقات میدانی پرداختند و یکی از شاهدان سرنخ اصلی را در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داد. وی در تحقیقات گفت: در حال عبور از خیابان بودم که شاهد درگیری بین آنها بودم. وقتی درگیری بالا گرفت، شماره پلاک ماشین پراید من ذخیره کردم اما همه اعداد را به خاطر ندارم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با کنار هم قرار دادن شماره های ارائه شده توسط شاهد جوان به استعلام پلاک خودروهای پراید که پلاک آن با پلاک مرد متواری بود، پرداختند.

سرنخ های متهم

چندین پلاک به دست آمد و کارآگاهان از صاحبان خودروها تحقیق کردند. در بین مالکان خودرو پراید; به فردی به نام سیاوش رسیدند که دارای سابقه کیفری بود و مشخصات خودروی وی با خودروی مظنون یکی بود.

سیاوش در تحقیقات انجام شده دستگیر و منکر ارتکاب جنایت شد اما کارآگاهان پلیس ردپای تصادف و خون را در خودروی وی مشاهده کردند. از سوی دیگر متهم با شاهدان صحنه درگیری و دوست مقتول مواجه و او را شناسایی کردند.

سیاوش وقتی با اسناد و مدارک پلیس مواجه شد. او این بار مدعی شد که قصدش قتل نبوده و زمانی که این اتفاق افتاد از ترس محل را ترک کرد.

اما شاهدان حادثه و کارشناسان تصادف با بررسی محل حادثه و خودرو پراید اعلام کردند این تصادف عمدی بوده است.

پای چوبه دار

مرد جوان که راهی برای انکار شواهد جدید نمی دید مجبور شد لب به اعتراف باز کند و به دلیل عصبانیت در حین رانندگی به قتل موتورسوار اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات، پرونده سیاوش به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم، ادله و مستندات پرونده، رای قصاص دادند.

با تایید این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده وی برای اجرای حکم به شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. سیاوش سال گذشته پای چوبه دار رفت اما با تلاش نیروهای یگان صلح و سازش موفق شد از پدر و مادرش مهلت بگیرد.

با گذشت حدود یک سال از مهلتی که خانواده مقتول به وی داده بودند، نام وی بار دیگر در فهرست محکومان قصاص قرار گرفت. به این ترتیب شیما جعفر محمدی دادیار شعبه سوم دادسرای امور جنایی برای جلب رضایت خانواده مقتول ۶ جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول برگزار کرد. اما خانواده مقتول همچنان اصرار داشتند که انتقام بگیرند، سرانجام روز گذشته بدون هیچ چشم داشتی به دادسرا رفتند و قاتل پسرشان را بخشیدند.

مادر مقتول وقتی رضایت نامه را امضا کرد گفت: من مادرم و درد از دست دادن فرزند را می دانم. در این مدت از اجرای حکم راضی نبودم اما از طرفی فکر می کردم با اجرای حکم کمی آرام می شوم. تا اینکه وارد ماه محرم شدیم و وقتی در مجالس روضه امام حسین (ع) شرکت می کردم و از زندگی آن حضرت و اهل بیتش می شنیدم، با خود گفتم که دارم با امام حسین (ع) معامله می کنم. من قاتل فرزندم را می بخشم و امیدوارم روح فرزندم در آرامش باشد، به همین دلیل از انتقام قاتل فرزندم برای حرمت امام حسین (ع) می گذرم.

با رضایت اولیای دم پرونده مرد جوان به زودی برای رسیدگی علنی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا