بانک و بیمه

مادران باردار و کوکان زیر ۵ سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند

به گزارش ایران تحلیل، انسیه خزعلی درباره برنامه های دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان شیرده اظهار کرد: تمامی مادران باردار تا پایان شیردهی و فرزندانشان تا پایان ۵ سال بیمه رایگان هستند.

وی گفت: بیمه مادر از زمان بارداری شروع می شود و دوره زایمان و دو سال شیردهی را پوشش می دهد. فرزندان آنها نیز تا پایان دوره پنج ساله بیمه کامل هستند و حق بیمه بسته به آن به طور کامل توسط دولت پرداخت می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: کسانی که از طریق سایر بیمه نامه ها بیمه شده اند و یا قبلاً پوشش بیمه ای نداشته اند از بارداری تا پایان شیردهی و همچنین فرزندان آنها تا پایان دوره پنجم به طور کامل تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند. بیمه رایگان .

خزعلی درباره حمایت دولت از تغذیه مادران شیرده و نوزادان نیز گفت: تغذیه ویژه برای دهک های پایین درآمدی برای مادران باردار و همچنین کودکانی که قادر به گذراندن مراحل رشد طبیعی نبودند در نظر گرفته شد کمک هزینه ویژه در قالب یارانه ای در نظر گرفته شده است و این مادران و فرزندانشان هر ماه معاینه می شوند و برای رفع این مشکل بسته تغذیه ای در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: هدف دولت حمایت از مادران باردار، باردار و شیرده است و تمام کسانی که بیمه نیستند در دوران بارداری، زایمان و شیردهی بیمه کامل خواهند شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان همچنین در خصوص اینکه آیا سهمیه ویژه ای برای زنان شاغل در نظر گرفته شده است، گفت: سهمیه خاصی وجود ندارد؛ سهمیه در قالب آزمون های استخدامی و در مسابقه استخدامی تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا