بانک و بیمه

مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش ایران تحلیل، امین بلالی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مشمولان واجد شرایطی که فرزند سوم و ارشد آنها بعد از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ متولد شده است می توانند با نمایندگی های صندوق در سراسر استان و یا سایت صندوق به نشانی (اداره) ثبت نام مراجعه کنند. مادران غیر شاغل روستایی و عشایری) درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از سوی سازمان ثبت احوال کشور، درخواست تایید عدم شاغل بودن کارگر و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها و تخصیص بودجه، ثبت نام نهایی از متقاضیان ثبت می شود. و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

بلالی با تصریح بر اینکه مادران مشمول این طرح باید دارای سه فرزند زنده باشند، تصریح کرد: با تولد فرزندان چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه شده اضافه می شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ادامه داد: سطح درآمد مشمولان سطح درآمدی اول خواهد بود و کلیه حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و سهم دولت توسط دولت پرداخت می شود. در اولین سطح درآمد

وی افزود: مادران مشمول این طرح مانند افراد شاغل بازنشسته می شوند و مستمری سالمندی و در صورت عدم امکان کار مستمری از کارافتادگی دریافت می کنند.

بلالی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تامین اجتماعی مادران روستایی ربطی به همسر ندارد، در صورت فوت بیمه شدگان این طرح، بازماندگان آنها از حقوق و مستمری بازماندگان بهره مند خواهند شد و حتی در صورت شاغل بودن همسر، مادر بیکار می تواند تحت پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان قرار گیرد. روستاییان و عشایر اسکان داده شده و از خدمات صندوق بهره مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا