ترندهای روز

مادری که قاتل فرزندانش است!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

کبوتر اجاره ای یا کبوتر رومی یک نژاد کبوتر ایتالیایی با اصالت فرانسوی است که قدیمی ترین کبوتر دنیا به حساب می آید و به دلیل جثه بزرگ و وزن زیاد در دنیا شهرت زیادی دارد.

مادری که قاتل فرزندانش است!

کبوترهای اجاره ای یکی از قدیمی ترین نژادهای کبوتر در جهان هستند و از بزرگترین کبوترها هستند. آنها احتمالاً اجداد کبوترهای بزرگ منطقه کامپانیا در جنوب رم هستند که به عنوان پرندگان گوشتی برای مصرف گوشت استفاده می شدند. با توجه به اندازه آنها، بعید نیست که این کبوترها واقعاً برای گوشتشان پرورش یافته باشند زیرا سینه های بزرگی از نظر ساختاری شبیه مرغ دارند.

“کبوتر رومی” یا رانت که به دلیل جثه و وزن چشمگیرش غول رومی نامیده می شود، در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در قلمرو ایتالیای مدرن ظاهر شد. دقیقاً مشخص نیست که تحت چه شرایطی افق میهن شده و از چه نژادهایی برای این کار استفاده شده است.

برخی از مورخان بر این باورند که کبوتر رانت در روم باستان به وجود آمده است و اولین گزارش از این کبوتر را به پلینی نویسنده بزرگ رومی ارجاع می دهند. همچنین بسیاری بر این باورند که کبوترهای اجاره ای بر روی ستون های داخلی کلیسای سنت پیتر در واتیکان به تصویر کشیده شده است.

مشخصه کبوتر اجاره ای یا کبوتر رومی

کبوتر رومی، اگرچه منشأ ایتالیایی دارد، اما به یک نژاد کاملاً فرانسوی از کبوتر تکامل یافته است که در یک نگاه با چشم بزرگ و دایره قرمزش قابل تشخیص است. این کبوتر از گروه کبوترهای فرانسوی است. طول آن به ۵۵ سانتی متر و طول بال های آن به ۱.۱ متر می رسد. وزن یک مرد بالغ بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم است.

رنت (کبوتر رومی) پرنده ای بزرگ با منقار بزرگ و پاهای بزرگ است. برخی از نژادهای فرعی دارای گردن بسیار بلند، برخی دارای بالهای بسیار بلند و دم بلند و در نهایت برخی دارای دم بسیار کوتاه هستند.

کبوتر اجاره ای که به گلادیاتور پرندگان نیز معروف است، یک نژاد بسیار محبوب در بین کبوترهای اهلی است و حضور آن در همه جا چشمگیر است. سینه ای عضلانی و بال های پهن دارند. چشمان آنها بسیار تیزبین و هوشیار است. کبوتر رانت از نظر ظاهری بسیار باشکوه است و البته در طیف رنگی وسیعی موجود است. پرهای آنها ابریشمی و صاف است.

کبوتر اجاره ای مانند مرغ فقط یک سرگردان است و فقط می تواند در مسافت های کوتاه پرواز کند. آنها طیف گسترده ای از رنگ ها از سیاه زغالی تا سفید برفی و همه طیف های بین آنها را دارند. آنها همچنین در رنگ هایی مانند زرد، قرمز، لاک پشتی و غیره موجود هستند.

نکته جالب دیگر در مورد کبوترهای اجاره ای این است که آنها اصلا پدر و مادر خوبی نیستند و اغلب تخم های خود را می شکنند. به همین دلیل نسل کبوترهای غول پیکر توسط کبوترهای دیگری مانند شاه کبوتر پرورش می یابد. نکته جالب دیگر در مورد راکون های غول پیکر این است که به اندازه یک اسب می خورند و به همان اندازه مدفوع می کنند.

مادری که قاتل فرزندانش است!

کبوترهای غول پیکر رومی از دیرباز افق میهنی عالی برای پرورش بوده و برای ایجاد نژادهای جدید مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه این نژاد در روم باستان پرورش داده شده است، اما مطالعات اصلاحی گسترده ای با استفاده از غول های رومی در فرانسه انجام شد، جایی که کبوتر انگلیسی Blower و کبوتر آلمانی قدیمی از طریق این کبوتر و به شکل اصلاح نژاد پرورش یافتند. به وجود آمد همین کبوترهای اجاره ای نقش بسیار مهمی در ایجاد کبوترها و کبوترهای اجاره ای غول پیکر آمریکایی ایفا کردند.

کبوتر اجاره ای غول پیکر

“Giant Runt” یک نژاد کبوتر است که با پرورش افق میهنی عمدتاً به عنوان یک نژاد کاربردی و نمایشگاهی توسعه یافته است. غول آمریکایی به همراه انواع دیگر کبوترهای اهلی همگی از نوادگان کبوتر کوهستانی هستند. این نژاد به دلیل جثه بزرگ و مناسب بودن برای تولید اسکواب شناخته شده است.

خاستگاه تاریخی رانت غول پیکر

غول رنت از تلاقی رانت اصلی با چندین گونه دیگر به وجود آمد. غول رونت آمریکایی نتیجه پرورش دهندگان آمریکایی بود که به دنبال پرنده ای وسیع تر و فشرده تر بودند که قدرت و توده بدنی بزرگ را نشان دهد. یک نژاد مرتبط، رامبلر غول پیکر آمریکایی است که پیشرفت چشمگیرتری دارد. هر دو گونه در ایالات متحده و هند شناخته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا