اخبار بورس

“مادیرا” یک هلدینگ صنعتی است/ صنایع الکترونیک مادیران وارد بورس می‌شود/ تامین مالی ۹۰۰ میلیارد تومانی از طریق بورس

به گزارش افق میهن، امیر مسعود امیری مدیرعامل مادیران گفت: صنایع الکترونیک مادیران امسال وارد بورس می شود. همچنین قصد داریم تا دو سال آینده فروشگاه های زنجیره ای بیشتری، صنایع لاستیک مادیران در سه سال آینده و انرژی سبز مادیران را در چند سال آینده لیست کنیم.

وی افزود: امسال شرکت صنایع مادیران به هلدینگ مادیران تبدیل می شود. ما یک شرکت هلدینگ صنعتی هستیم. ۶ شرکت در زیر مجموعه این سرمایه گذاری قرار دارند. صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، پشتیبانی فروش مادیران، فروشگاه های زنجیره ای مادیران و شرکت انرژی سبز مادیران.

وی افزود: پایگاه هلدینگ مادیران باردو ایجاد شد. اصل اول پلت فرم صنعتی و اصل دوم هم افزایی است. به عنوان مثال، فلسفه مادیران برای پلتفرم های صنعتی ایجاد بسترهای صنعتی برای دستیابی به رشد خوب است. صنعت لوازم خانگی مادیران دارای طیف کاملی از یخچال، کولر و ماشین لباسشویی می باشد. امسال ما محصولات را به ماشین ظرفشویی و خشک کن گسترش خواهیم داد. با این کمپین ما نه تنها سهم بازار را افزایش می دهیم، بلکه تنوع محصول را در هر شرکتی افزایش می دهیم. شرکت پشتیبانی مادیران مسئولیت لجستیک، انبارداری، خدمات و پشتیبانی محصول را بر عهده دارد. این شرکت در سال گذشته ۸۷۷۰۰۰ تماس تلفنی داشته است. از این تعداد، ۴۰۰۰۰۰ بازدید شخصی برای اهداف نصب، تعمیر و آموزش بوده است. در ایران شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند که این زیرساخت ها را دارند. با هم افزایی و بسترهای ارائه شده می توان با اطمینان پیش بینی کرد که در چند سال آینده رشد مستمری بالاتر از نرخ تورم کشور خواهیم داشت.

امیری در همین راستا ادامه داد: برای عرضه عمومی هر یک از شرکت های تابعه برنامه داریم. صنایع الکترونیک مادیران امسال وارد بورس می شود. همچنین قصد داریم تا دو سال آینده فروشگاه های زنجیره ای بیشتری، صنایع لاستیک مادیران در سه سال آینده و انرژی سبز مادیران را در چند سال آینده لیست کنیم.

صنایع مادیران الکترونیک پیشرو در تعیین قیمت تلویزیون در ایران با برندهای x-vision و TCL می باشد. سال گذشته ۲۸۰۰۰۰ صفحه نمایش تولید کردیم و تقاضا از عرضه فراتر رفت. ما یکی از معدود شرکت هایی هستیم که پنل های تلویزیون را در اپتیک سلول باز تولید می کنیم. این عمق فناوری سرعت تولید را اندکی کاهش می دهد اما کیفیت را افزایش می دهد. اولین تلویزیون ۱۰۰ اینچی KLD را در بازار ایران تولید و عرضه کردیم. این تلویزیون با توجه به ابعاد و حجمی که دارد تنها محصول مادیران است که روی خط تولید قرار نمی گیرد و باید با جرثقیل جابجا شود. ما تنها شرکتی هستیم که چنین محصولاتی را در بازار ارائه می دهیم. ما در آغاز انقلاب صنعتی هوش مصنوعی هستیم. این دقیقاً مشکل اینترنت برای ۳۰ سال است. مادیران نمی تواند این مشکل را نادیده بگیرد. در حال ایجاد دپارتمان هوش مصنوعی در هلدینگ هستیم تا تمامی شرکت های تابعه را در این راستا راهنمایی کنیم.

سال گذشته هدف ما این بود که ۳ درصد از کارمندان تحت تأثیر محدودیت‌های ویژه قرار بگیرند. سال گذشته ۴۷ کارمند را با محدودیت های ویژه استخدام کردیم. ما سایر شرکت ها را تشویق می کنیم که این فرآیند را در سازمان خود پیاده کنند.

در ادامه این مجمع، علی کرمی، مدیرعامل صنایع الکترونیک مادیران اظهار داشت: ۱۸۶۵ نفر در صنایع مادیران مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: سه برند معروف داریم. یکی از آنها برند مادیران X-Vision و TCL است. ما نماینده انحصاری TCL در ایران هستیم.

کریمی خاطرنشان کرد: ما دارای شرکت های زیرمجموعه هستیم. از میان شرکت های فعال باید به این نکته اشاره کرد که شرکت مادران الکترونیک پیشرو بازار کشور است. لوازم خانگی مادیران نیز تولید و عرضه کننده لوازم خانگی می باشد. از آنجایی که قصد داشتیم به یک هلدینگ تبدیل شویم، از چارچوب حاکمیتی شرکت پیروی کردیم. رویکرد ما کنترل استراتژیک است. برنامه های ما به هلدینگ ارائه می شود و پس از تصویب جلسه هیئت مدیره ماهانه برگزار می کنیم و اجرای بودجه را پیگیری می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادیرا تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری معتقدیم که هلدینگ هستیم اما رویکرد ما سرمایه گذاری در شرکت های تولیدی و صنعتی است. ما در مکانی سرمایه گذاری می کنیم که ارزش افزوده ای برای مجموعه ایجاد کند. امروز هلدینگ صنایع مادیران هستیم. امروز اساسنامه و دستورالعمل تصویب شده است. یک واحد سرمایه گذاری در مجموعه ایجاد کرده ایم. این واحد تمامی طرح های دریافتی در مجموعه را ارزیابی و به هیئت مدیره ارائه می کند. همچنین امسال با پژوهشگاه دانشگاه شریف قرارداد همکاری امضا کردیم تا بتوانیم در پروژه های دانش بنیان سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ عملیات تامین مالی را از طریق بورس انجام دادیم و در سال ۱۴۰۲ توانستیم برای اوراق مرابحه به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان تاییدیه بگیریم. ۶۰۰ میلیارد تومان استفاده کرده ایم و هنوز ۳۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که در صورت نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

کرمی توضیح داد: اولین قبولی تحویل را پارسال گرفتیم. بیرون از بهمن ماه گذشته عرضه اولیه سهام به دلیل وضعیت بورس متوقف شد و تا کنون شاید دو یا سه شرکت وارد بورس شده اند. سال گذشته طبق تحقیقات بازار، قول اضافه کردن سه پلتفرم در حوزه یخچال و لوازم خانگی را به سبد محصولات دادیم. یکی از سکوها در ماه جاری و دو سکوی دیگر تا پایان سال جاری آماده خواهند شد. با کمک TCL خط تولید کولر گازی TCL را نیز راه اندازی کردیم.

وی گفت: در مورد شرکت پلاستیک باید بگوییم که شرکت های ما همسو با سایر شرکت ها هستند و در زنجیره ارزش ارزش آفرین هستند. شرکت مادیران یکی از شرکت های قدیمی است و تجربه خوبی در زمینه تولید قطعات پلاستیکی دارد. این شرکت علاوه بر خود مادیران به تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز خدمات ارائه می دهد و حتی قطعات خودرو نیز تولید می کند. سال گذشته مجوز ورود به صنعت کوچک لوازم خانگی را دریافت کردیم. ما سال گذشته جاروبرقی تولید کردیم.

مدیرعامل مادیران گفت: شرکت پشتیبان فروش یک فروشگاه مستقل است که محصولات دیگر شرکت ها را در سال های اخیر پوشش خوبی در شهرهای ایران داشته ایم. ما در حال حاضر در ۸۱ نقطه در کشور نمایندگی داریم. امیدواریم امسال به ۱۰۰ امتیاز در سراسر کشور برسیم.

کرمی توضیح داد: همانطور که می دانید شارژرهای خودروهای برقی دارای سه سطح هستند. شارژ سریع در ایستگاه ها قابل استفاده است و شارژرهای سه فاز در مراکز خرید و اماکن عمومی استفاده می شود. مرحله آخر شارژرهای دو فاز است که در خانه استفاده می شود. سال گذشته بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم، تصمیم گرفتیم بر روی شارژر درجه ۲ تمرکز کنیم. در فاز اول آن را به صورت CPU تحویل می دهیم. مزیت اصلی رقابتی ما در این صنعت خدمات پس از فروش است.

وی افزود: در کشور با راه اندازی بورس انرژی، انرژی در بورس فروخته می شود و مصوب شده است که شرکت های تولیدی باید با بورس انرژی قرارداد ببندند و سالانه یک درصد انرژی خود را از این طریق خریداری کنند. روش. ورود به این حوزه را بررسی و ارزیابی می کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با وجود همه چالش ها توانستیم ۶۸۰۰ میلیارد تومان بفروشیم و به رشد ۵۱ درصدی دست پیدا کنیم. حاشیه سود ناخالص از ۳۲ به ۳۷ درصد افزایش یافت. سود خالص نیز رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد. بیشترین هزینه ای که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، هزینه های مالی بود. در سال ۱۴۰۲ ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی داشتیم. بنابراین ۵ درصد افزایش حاشیه سود از ۳۴ درصد به ۳۵ درصد مربوط به هزینه های مالی بوده است. اما سهم بازار را از دست ندادیم، سود قابل قبولی به دست آوردیم. ما بیشترین فروش را در سه سال گذشته به دست آورده ایم. در سه ماهه اول امسال توانستیم بودجه را پیش ببریم. امیدواریم به رشد ۵۰ درصدی برسیم. بودجه سال آینده را اجرا می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا