ترندهای روز

مارک زاکربرگ به سانسور کاربران متا اعتراف کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیراً در نامه‌ای اعتراف کرد که دولت جو بایدن شرکت او را برای سانسور محتوای کاربران به‌ویژه در سال ۲۰۲۱ در مورد ویروس کرونا تحت فشار قرار داده است.

زاکربرگ در حالی این نامه را به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشت که دستگیری «پاول دورف» بنیانگذار تلگرام به موضوع مهمی در مورد آزادی بیان در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

مارک زاکربرگ در این باره نوشت: «در نهایت، این تصمیم ما بود که محتوا را حذف کنیم یا نه، و ما مسئول این تصمیم‌ها هستیم… من معتقدم فشار دولت اشتباه بوده است و متاسفم که در این مورد صریح‌تر نبودیم». نامه او همچنین فکر می‌کنم ما تصمیماتی گرفتیم که با نگاهی به گذشته و با اطلاعات جدیدی که در اختیار داریم، امروز آنها را تایید نمی‌کنیم.»

او در نامه خود می گوید که مقامات ارشد دولت بایدن بارها متا را تحت فشار قرار دادند تا برخی از محتوای مرتبط با کووید-۱۹ از جمله محتوای طنز را سانسور کند. حتی زمانی که این کار انجام شد، تیم های متا با این کار موافق نبودند و ناامیدی زیادی داشتند.

زاکربرگ در نامه خود گفت: در حال حاضر صحبت های زیادی در مورد نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت هایی مانند متا وجود دارد و من می خواهم موضع خود را به وضوح بیان کنم. پلتفرم های ما برای همه است.

از روز شنبه که فرانسه پاول دورف را دستگیر کرد، بحث آزادی بیان و سانسور محتوا به یکی از موضوعات مهم رسانه ها تبدیل شده است. به عنوان مثال، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X، ضمن حمایت از پاول دورف، بر دفاع از آزادی بیان تاکید کرده است.

ماسک همچنین گفت که نشانه هایی از کودک آزاری در اینستاگرام وجود دارد، اما کسی مارک زاکربرگ را دستگیر نمی کند. او گفت که زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می کند و به دولت ها اجازه می دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا