فناوری

مارک زاکربرگ خبر داد؛ محتوای بیشتری از هوش مصنوعی به فید شبکه‌های اجتماعی متا اضافه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

زومیت: اینستاگرام می خواهد دوباره محتوای هوش مصنوعی بیشتری را به شما نشان دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا قصد دارد حضور محتوای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی این شرکت را بیش از پیش تقویت کند.

زاکربرگ در نشست مالی متا گفت که این شرکت قصد دارد «مجموعه عظیم دیگری از محتوا» را به سیستم توصیه‌های خود اضافه کند، زیرا هوش مصنوعی ایجاد و بازآفرینی محتوا در اینترنت را «بسیار آسان‌تر» کرده است.

زاکربرگ در توضیح تحولات شبکه‌های اجتماعی گفت: آنها تاکنون دو دوره را پشت سر گذاشته‌اند؛ اول، زمانی که تمام محتوا توسط دوستان، خانواده و حساب‌هایی که شما مستقیماً دنبال می‌کردید منتشر می‌شد و دوم، با ظهور تولیدکنندگان محتوا. او اگرچه از استفاده از عنوان «دوران سوم» برای هوش مصنوعی خودداری کرد، اما تاکید کرد که این فناوری نقش اساسی در آینده شبکه های اجتماعی خواهد داشت.

به گفته زاکربرگ، سیستم‌های توصیه‌ای که می‌توانند محتوای هوش مصنوعی را عمیق‌تر درک کنند و «مناسب‌ترین محتوا» را به کاربر نشان دهند، بسیار ارزشمندتر خواهند شد. متا ابزارهای هوش مصنوعی را در برنامه های خود ادغام کرده است و همچنین در حال آزمایش برنامه های هوش مصنوعی اجتماعی است.

سوزان لی، مدیر مالی متا، اعلام کرد که کاربران تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تصویر در اپلیکیشن جدید این شرکت به نام Vibes تولید کرده اند. پلتفرمی که همانند Sora OpenAI مجموعه ای از ویدئوهای هوش مصنوعی را در قالب فید نمایش می دهد.

زاکربرگ گفت: “Vibes نمونه ای از شکل جدیدی از محتوا است و من فکر می کنم فرصت های زیادی برای ایجاد انواع جدید محتوا وجود خواهد داشت.”

متا در آخرین گزارش مالی خود درآمدی معادل ۵۱.۲۴ میلیارد دلار در سه ماهه گذشته را گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا