ترندهای روز

مارک زاکربرگ: در آینده، کسانی که عینک‌ هوش مصنوعی نداشته باشند، دچار ضعف خواهند بود

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

مارک زاکربرگ ، مدیرعامل متا ، در دیدگاه خود در مورد نقش هوش مصنوعی در آینده ، اعلام کرد که در سالهای آینده ، عینک به ابزار اصلی تعامل انسان با هوش مصنوعی تبدیل می شود.

براساس گزارش Tekranch ، وی در تماس تلفنی با سرمایه گذاران در گزارش مالی دوم متا گفت:

“کسانی که عینک هوش مصنوعی ندارند ، احتمالاً ضعف شناختی قابل توجهی برای دیگران دارند.” من هنوز هم معتقدم که عینک ها اساساً یک شکل ایده آل برای تعامل با هوش مصنوعی هستند ، زیرا آنها می توانند به هوش مصنوعی اجازه دهند آنچه را می بینید ، بشنوید ، آنچه را می شنوید می شنوید و با شما صحبت می کنید. “

وی گفت: اضافه کردن نمایشگر به این عینک می تواند آنها را با ارزش تر کند.

تمرکز متا بر توسعه عینک مبتنی بر هوش مصنوعی

در سالهای اخیر ، متا روی توسعه عینک های هوشمند از جمله عینک متا Ribn و نسخه های جدیدتر ساخته شده با همکاری Ocley تمرکز داشته است. این عینک به کاربران این امکان را می دهد تا به موسیقی گوش دهند ، عکس و فیلم بگیرند و از هوش مصنوعی متا (حتی در مورد آنچه کاربر می بیند) سؤال کند.

به گفته Essilorluxottica ، فروش این عینک فراتر از انتظار است و درآمد حاصل از فروش عینک متا Ribn بیش از سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال ، زاکربرگ معتقد است که هنوز راه طولانی برای استفاده از تمام ظرفیت های این ابزارها وجود دارد. او در این رابطه گفت.

“تحقیق و توسعه همه این فناوری ها دقیقاً همان چیزی است که ما در ۵ تا ۱۰ سال گذشته در آزمایشگاه های واقعیت سرمایه گذاری کرده ایم.

نکته جالب در مورد عینک این است که آنها بهترین راه برای ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتال خواهند بود. “به نظر من ، چشم انداز متوریس در آینده بسیار مهم خواهد بود و هوش مصنوعی این روند را تسریع می کند.”

اگرچه واحد آزمایشگاه های واقعیت تاکنون ضررهای قابل توجهی به متا متحمل شده است ، اما زاکربرگ در تلاش است تا این سرمایه گذاری را به عنوان شرط بندی در آینده هوش مصنوعی و محاسبات مصرف کننده توجیه کند.

البته سایر دستگاه های هوش مصنوعی نیز در حال توسعه هستند. به عنوان مثال ، OpenAi به تازگی یک استارتاپی را که توسط جانی IO ، مدیر سابق طراحی اپل با قیمت ۶.۵ میلیارد دلار تأسیس شده است ، خریداری کرده است تا ابزارهای جدیدی را برای تعامل با هوش مصنوعی تهیه کند. استارت آپ هایی مانند Humane و Limitless نیز با اسباب بازی وارد میدان شده اند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا