اقتصاد جهان

ماسک از شکایت علیه مالک چت جی پی تی صرف نظر کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مالک تسلا، اسپیس ایکس و همچنین این شبکه اجتماعی شکایت حقوقی دارد.

رویترز با استناد به یک پرونده دادگاه عالی سانفرانسیسکو گزارش داد وکلای ماسک از دادگاه ایالتی کالیفرنیا خواستند که شکایت علیه شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI) را بدون ارائه دلیل لغو کند.

ماسک در ماه فوریه علیه OpenAI شکایت کرد و مدعی شد شرکتی که او در سال ۲۰۱۵ بنیانگذارش بود، ماموریت موسس خود را برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای سود رها کرده است. از آن زمان، OpenAI به لطف سرمایه گذاری مایکروسافت به یک شرکت پیشرو در فناوری هوش مصنوعی تبدیل شده است.

ماسک این پرونده را فقط یک روز قبل از اینکه دادگاه به درخواست OpenAI برای رد شکایت رسیدگی کند، منصرف کرد.

رویترز با استناد به پرونده های دادگاه نوشت: این شرکت شکایت ماسک را تلاشی نادرست برای پیشبرد منافع شرکت هوش مصنوعی خود خواند.

ایلان ماسک سال گذشته استارتاپ هوش مصنوعی خود را تأسیس کرد. این شرکت که xAI نام دارد، در ماه مه اعلام کرد که برای عرضه اولین محصولات خود به بازار ۶ میلیارد دلار بودجه جمع آوری کرده است.

xAI قبلا یک ربات هوش مصنوعی تولیدی به نام Grok را به عنوان رقیب GPT Chat راه اندازی کرده است. Grok در شبکه اجتماعی X در دسترس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا