ماشین پرنده اکسپنگ برای پرواز آماده میشود
بی بی سی: اولین پرواز عمومی اتومبیل پرنده چینی که در سال ۶ منتشر شد ، انتشار شکایات ایلان مسک به مدیر صندوق سرمایه گذاری نفت نروژ ، دستگاه برقی که رنو می خواهد از بین برود ، واکنش خودروسازان به ایالات متحده تعرفه واردات. دولت ترامپ.
xpeng ، آماده پرواز
Xpeng می گوید ماشین پرنده وی ، هواپیمای هواپیمایی زمین ، در سال ۶ راه اندازی می شود. طبق گفته خودروساز چینی ، این خودرو کمتر از ۶۰۰۰ دلار قیمت دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر تاکنون علاقه خود را برای خرید آن ابراز کرده اند.
ماشین پرنده توسط یک زیر مجموعه XPENG به نام Aeroht ساخته شده است که در سال ۶ برای اتومبیل های پرنده تأسیس شده است. این یک شاسی شش چرخ برای پنج مسافر است. پشت ماشین یک ماشین پرنده است که به طور خودکار در پنج دقیقه از شاسی کار می کند و آماده پرواز است.
جزئیات فنی این خودرو منتشر نشده است ، اما Xpong می گوید موتور آن هیبریدی است و می تواند با یک باتری کامل و کامل تا ۵ کیلومتر حرکت کند. این ماشین هنگام حرکت باتری های اتومبیل پرنده را شارژ می کند. طبق گفته کارخانه پرواز پرواز ، می تواند شش پرواز را با شارژ کامل انجام دهد.
ماشین پرنده یک چرخ دو چرخ است و بالهای آن جمع شده است تا در پشت شاسی قرار بگیرد. این پرنده شش بال دارد و با فیبر کربن ساخته شده است. ماشین پرنده یک ماشین است و با دریافت اطلاعات مقصد مسیر پرواز را تعیین می کند و پرواز و فرود را کنترل می کند. با این حال ، خلبان می تواند هر لحظه کنترل ماشین پرنده را به دست بگیرد.
هفته گذشته Xpeng اولین پرواز عمومی را در Hiko ، چین انجام داد. این خودروساز چینی می گوید که دولت دارای مجوز پرواز است ، که این راه را برای آزادی عمومی خود باز می کند.
Xpeng می گوید احتمال حمل ماشین پرنده در پشت این شاسی ، آن را به افق میهن مناسبی برای کسانی که علاقه مندان دارند ، تبدیل می کند. در غیر این صورت آنها باید یک هلیکوپتر داشته باشند ، که بسیار گران است یا راه حلی برای حمل ماشین پرنده خود پیدا می کند.
ظرفیت کارخانه با شاسی و ماشین پرواز ۱۰،۰۰۰ واحد در سال است. Xpeng می گوید این کارخانه تا پایان سال جاری به پایان می رسد و اولین سری خودرو در سال ۶ به مشتریان تحویل داده می شود.
دلخوری میلیاردر
صندوق نفت نروژی پیامهایی را از ایلان مسک به نیکولای تانگن ، مدیر اجرایی صندوق منتشر کرده است که نشان می دهد آقای ماسک از مخالفت این صندوق برای پرداخت ۲ میلیارد دلار ناراحت است.
صندوق نفت نروژ ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در جهان ، ۷۰۰ میلیارد دلار دارد. این صندوق یک درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و هفتمین سرمایه گذار بزرگ خودرو است.
آقای تانگن در اکتبر گذشته از ایلان مسک و سایر مدیران از جمله باندو وینیا دعوت کرد ، مدیرعامل فراری را به خانه خود در اسلو دعوت کرد. این مهمانی قرار است در آوریل امسال در آستانه نشست سالانه صندوق نفت نروژ برگزار شود. پیام های منتشر شده در پاسخ به این دعوت است.
آقای ماسک دعوت نیکولای را برای “هزینه بالا” رد کرد و در پیام خود نوشت: “وقتی از شما می خواهم به من لطفی بدهید که به ندرت اتفاق می افتد و شما آن را رد می کنید ، پس نباید از من بپرسید مگر اینکه جبران خسارت کنید ، بیش از این کار را انجام داده اید هر چیزی.
در پاسخ به آقای ماسک ، آقای تانگن نوشت: “من فهمیدم و کاملاً می فهمم. ما از شما به عنوان یک سهامدار عالی حمایت می کنیم. امیدوارم که شما در تمام کارهای خود موفق باشید.”
این پیام ها هفته گذشته تحت قانون آزادی نروژ منتشر شد و برای اولین بار در روزنامه نروژ E24 منتشر شد.
صندوق نروژی نفتی اعلام کرده است که به دلیل توجه وی تصمیم گرفته است پیام هایی را منتشر کند. بیانیه این شرکت آمده است: ” [پیامها] “این نشان می دهد که بخشی از این گفتگو به دلیل رای ما در تسلا است ، از جمله بسته ایلان مسک.”
دعوت آقای تانگن برای اولین بار در اکتبر گذشته در رسانه ها منعکس شد و روزنامه ها تصویری از دعوت آقای تانگن به ایلان مسک منتشر کردند. در پاسخ به انتشار گزارش ها ، ایلان مسك پیامهایی را كه از دیگران دریافت كرد ارسال كرد و ادعا كرد كه آقای تانگن سیاستمدار خطرناك است و عمداً گفتگوهای رسانه ای خود را با رسانه ها ارائه می داد.
آقای تانگن در پاسخ به ایلان مسک پس از توضیح قانون آزادی اطلاعات نروژ ، گفت: “هر پیام ارسال یا دریافت می کند ، به طور خودکار اطلاعات عمومی است.” وی توضیح داد که پیام دعوت وی توسط اداره حقوقی و ارتباطات این شرکت منتشر شده است و تصمیم شخصی وی نبود.
صندوق نفت نروژ همیشه از تأثیر و قدرت خود برای مخالفت با پرداخت های بالا به مدیران استفاده می کند.
تسلا در سال پرداخت بسته تشویقی نجومی را به ایلان مسک تصویب کرد که در آن زمان ۵ میلیارد دلار ارزش داشت.
در قراردادهای تجاری ، این بسته “خرید سهام” نامیده می شود. در این قرارداد ، مدیرعامل می تواند سهام شرکت را با تخفیف در شرایط دستیابی به اهداف خاص خریداری کند. معمولاً پس از دستیابی به اهداف شرکت ، قیمت سهام افزایش می یابد و مدیرعامل از فروش سهام خود بهره می برد.
ارزش “خرید سهام” آقای ماسک رقم بالاتری است که تاکنون به مدیرعامل داده شده است. مقادیر تشویقی آقای ماسک بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از افزایش ۵ درصدی سهام تسلا پس از افق میهنات ایالات متحده تخمین زده می شود.
سال گذشته ، دادگاه ایالات متحده پس از شکایت تعدادی از سهامداران ، وی را از پرداخت وی منع کرد. به گفته شاکیان ، “اختیارات خرید” در مذاکرات رسمی به آقای ماسک داده شد و سهامداران آن را بدون اطلاعات کامل تأیید کردند.
ایلان مسک اعلام کرده است که وی به دادگاه اعتراض خواهد کرد.
ماشین ضبط
رنو اتومبیل ساخته است که می گوید امسال رکورد کمترین ماشین برقی جهان را شکست. این خودرو با نام “رکورد ۲” نامگذاری شده است و این هفته در نمایشگاه اتومبیل کلاسیک Retrombyl در پاریس نشان داده می شود.
به گفته رنو ، رکورد Flanth قرار نیست تولید انبوه شود و یک حرکت چهار چرخ باشد. این خودرو از فن آوری های جدیدی استفاده کرده است که رنو قصد دارد در محصولات آینده خود از آن استفاده کند.
ظاهر این خودرو از سه مدل که قبلاً برای Renault: Renault 40CV Year 2 ، Renault Narro Sport و Renault Autoel Philant که در سال ۲ ساخته شده است ، اقتباس شده است.
Flanth Record 2 دارای باتری ۵ کیلووات ساعت است که گفته می شود همان باتری مورد استفاده در رنو سانیک است.
برخی از قسمت های دستگاه با چاپگر سه بعدی و آلیاژ پیشرفته ساخته شده است که ترکیبی از آلومینیوم ، اسکاندیوم و منیزیم است. این آلیاژ که در صنعت هوافضا استفاده می شود ، وزن کم و مقاومت بالایی دارد.
بدنه این خودرو نیز برای کاهش وزن با فیبر کربن ساخته شده است و مهندسان رنو با محاسبات رایانه ای از حداقل مواد برای ساخت بدن استفاده کرده اند. در نتیجه ، با وجود باتری ۵ کیلوگرم ، وزن فیلنت تنها ۵ کیلوگرم است.
فلانت مکانی برای مسافر دارد. راننده ماشین را با یک فرمان شبیه موتور سیکلت کنترل می کند که دارای دو دسته است. فرمان ترمز و پدال به صورت مکانیکی به چرخ ها وصل نمی شوند و به صورت الکترونیکی کنترل می شوند. این فناوری همچنین به سبک تر شدن ماشین کمک کرده است.
رنو با همکاری شرکت لاستیک میشلین ، لاستیک های ویژه ای را برای Philant با سطح تماس کم ساخته است. رنو می گوید لاستیک ها حدود ۵ ٪ ضریب اصطکاک کمتری نسبت به لاستیک های معمولی دارند و استفاده از آنها باعث افزایش مسافتی می شود که ماشین هر بار حرکت می کند.
رنو اعلام کرده است که در ماه های آینده پس از آزمایش خودرو در تونل باد ، طراحی بدن کمی بدن را تغییر می دهد تا مقاومت خود در برابر هوا به حداقل برسد. سپس این کارخانه قصد دارد حداکثر حرکت یک دستگاه برقی را با Philoterant ثبت کند.
مرسدس -بنز EQXX در حال حاضر یکی از کمترین اتومبیل های برقی در جهان با حرکت ۱ کیلومتری با یک بار واحد است.
عواقب تعرفه
مدیران ، تحلیلگران و گروه های تجاری صنعت خودرو هشدار داده اند که تعرفه هایی که دونالد ترامپ به واردات کانادا و مکزیک تحمیل کرده است ، عواقب سنگینی برای صنعت خودروهای منطقه خواهد داشت.
آقای ترامپ به دولت دستور داده است كه ۵ ٪ از اتومبیل های وارداتی ، قطعات خودرو و سایر کالاهایی كه از كانادا و مکزیک وارد شده اند ، بگیرد. وی همچنین ۱۰ ٪ تعرفه را به کالاهای وارداتی از چین تحمیل کرده است.
دونالد ترامپ گفته است که تعرفه ها در پاسخ به نگرانی های وی در مورد مهاجرت غیرقانونی و بحران اعتیاد فنتانیل در ایالات متحده است. او همچنین می خواهد با این تعرفه ها کسری تجاری ایالات متحده را کاهش دهد و تولید کنندگان را به ایجاد کارخانه در ایالات متحده ترغیب کند.
جنیفر صفوی ، مدیرعامل مؤسسه درایو اتومبیل ایالات متحده ، که نماینده خودروسازان بین المللی در ایالات متحده است ، خواستار راه حل سریع برای شفافیت و ثبات صنعت شد. خانم صفوی تأکید کرده است که خودروسازان آمریکایی از سیاست هایی که باعث کاهش موانع تجاری ، کاهش قوانین سختگیرانه و افزایش فرصت های صادرات می شود ، بهره مند می شوند.
نماینده سازندگان خودروهای آمریکایی از دولت ترامپ خواستند که تعرفه های کانادا و مکزیک را لغو کند. این موسسه هشدار داده است که این تعرفه ها منجر به برکناری کارگران ، افزایش قیمت خودرو و اختلال در این مؤلفه می شود.
معاهدات تجارت آزاد بین ایالات متحده ، کانادا و مکزیک باعث شده است که صنعت خودرو در آمریکای شمالی از دهه ۱۹۶۰ در هم تنیده شود. بسیاری از بخش های سه کشور ممکن است قبل از مجمع نهایی چندین بار از مرز عبور کنند.
در سال ۳ میلیون و ۶۰۰۰ اتومبیل به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار از کانادا و مکزیک وارد شده اند که حدود ۲ درصد از کل بازار خودرو است.
سه خودروساز بزرگ ایالات متحده از تعرفه های دولت بسیار مضر هستند. جنرال موتورز ۲ ٪ ، فورد ۲ ٪ و Stonnetis 2 ٪ از محصولات خود را در مکزیک تولید می کنند و در ایالات متحده می فروشند.
بسیاری از بهترین مدل های فروش در ایالات متحده ، از جمله شورولت سیلورادو ، GMC سیرا ، فورد موستانگ برقی و تویوتا RAV4 ، در کارخانه های اتومبیل در مکزیک تولید می شوند.
نیسان ۲ ٪ و Volkswagen 5 ٪ از محصولاتی را که در ایالات متحده از مکزیک می فروشند وارد می کنند. حتی تسلا ، که اتومبیل های خود را در ایالات متحده تولید می کند ، از این تعرفه ها در امان نخواهد بود ، زیرا این شرکت حدود یک چهارم از قطعات خود را از مکزیک وارد می کند.
تحلیلگران معتقدند که این تعرفه سود خودروسازان را به شدت کاهش می دهد و آنها مجبور به پرداخت مصرف کننده هستند. موسسه تحقیقات گرگ پیش بینی می کند که قیمت خودرو در ایالات متحده به طور متوسط ۳۰۰۰ دلار افزایش می یابد. برخی از سازندگان قطعات کوچک نیز هشدار داده اند که هزینه های آنها به حدی زیاد خواهد بود که آنها قادر به فعالیت نخواهند بود.
دونالد ترامپ تهدید کرده است که تعرفه های بیشتری در مورد کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا در راه است.