مافیا در عصر تیکتاک؛ چگونه باندهای ایتالیایی با «اینفلوئنسری» نسل جدید جذب میکنند؟

اکونومیست نوشت: گزارش جدیدی از “بنیاد Magna Gracia” نشان می دهد که مافیای ایتالیایی نقش های سنتی مانند اخاذی، قتل و قاچاق مواد مخدر را کنار می گذارند و به دنبال حرفه ای کمتر خطرناک هستند: تبدیل شدن به یک تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی. نسل جدید اعضای مافیا با حضور پررنگ در TikTok سعی در عادی سازی وجهه خود، اسطوره سازی فرهنگ مافیا و حتی تطهیر پول غیرقانونی دارند. تجزیه و تحلیل ۶۲۰۰ پست TikTok نشان می دهد که شبکه های جنایی پیام های خود را در قالب مصرف گرایی پر زرق و برق و سبک زندگی لوکس بسته بندی می کنند.
به گزارش «افق میهن»، در ادامه این مطلب آمده است: در یکی از بررسی های اخیر مشخص شد خانواده مافیایی «آماتو پاگانو» در حوالی ناپل با انتشار مطالبی درباره خودروهای لوکس، مهمانی های پر زرق و برق و ثروت، جوانان را جذب و سپس آنها را برای باج خواهی تربیت می کردند. یک دادستان ناپل هشدار داده است که مافیا با نشان دادن “پول آسان و ثروت سریع” نوجوانان را فریب می دهد. به گفته پژوهشگران، این نمایش های پرستیژ علاوه بر نمایش قدرت و اعتبار، نوعی نقاب نرم برای پنهان کردن خشونت و کاهش مقاومت اخلاقی مخاطب ایجاد می کند. برخی از رهبران حتی از طریق تیک توک از داخل زندان پیام های رمزگذاری شده با نمادهایی مانند پرچم سیاه، زنجیر یا ساعت شنی ارسال کردند.
الگوریتم TikTok به سرعت کاربران را در معرض جریان بی پایانی از خشونت، وفاداری مافیایی و تجمل قرار می دهد. از توصیه های همسران زندانیان گرفته تا عکس های قربانیان جنگ باندها و نمایش برندهای لوکس توسط وارثان جوان. این مواجهه مداوم باعث شده است که مخاطبان از «تصاویر جنایی» به عنوان سرگرمی استفاده کنند. اگرچه تیک توک در توافق با کمیسیون ضد مافیا هزاران ویدیو را حذف کرده است و ادعا می کند که ۹۹ درصد از محتوای نامناسب را قبل از گزارش حذف می کند، سرعت و خلاقیت تولید محتوا باعث شده است که عقب ماندن از این شکل جدید «حرفه قدیمی مافیا» تقریباً اجتناب ناپذیر باشد.










