اقتصاد جهان

مالک فیس بوک قصد خرید آسوشیتدپرس را داشت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، بیزینس اینسایدر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مارک زاکربرگ، مالک شبکه های اجتماعی فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام از قبل به فکر خرید بخش بزرگی از سهام آسوشیتدپرس بود.

این معامله احتمالی پس از متهم شدن زاکربرگ به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ انجام شد.

نقش فیس بوک، که اکنون به عنوان متا شناخته می شود، در انتخابات امسال در واشنگتن به شدت مورد بررسی قرار گرفت، زیرا این پلتفرم به انتشار اخبار جعلی کمک کرده است.

با این حال، زاکربرگ مجبور شد تغییرات قابل توجهی در خدمات و سیاست های حفظ حریم خصوصی فیس بوک ایجاد کند، حتی در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی از کنگره آمریکا به دلیل سوء استفاده از این شبکه اجتماعی عذرخواهی کرد.

Business Insider گزارش می دهد که مدیرعامل فیس بوک به طور همزمان ایده خرید یک کانال خبری را داشته است.

به گفته این منابع، زاکربرگ قصد داشت از این پلتفرم به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد برای ایجاد داستان های خبری با کیفیت و مبارزه با جنجال ها در مورد محتوای پلت فرم استفاده کند. گفته می شود که این میلیاردر در فیسبوک به تفصیل درباره این ایده صحبت کرده است.

در حالی که گفته می شد زاکربرگ چندین شرکت رسانه ای را برای خرید در نظر گرفته بود، او در نهایت روی آسوشیتدپرس (AP)، یک شرکت خبری بین المللی بزرگ مستقر در نیویورک تمرکز کرد.

این منابع ادعا می کنند که آسوشیتدپرس یک تعاونی است و خرید مستقیم را دشوار می کند. در عوض، زاکربرگ بر اعطای کمک های مالی دائمی به آژانس تمرکز کرده است.

بر اساس این گزارش، او قصد داشت AP را خریداری کند و حتی تیم ادغام فیس بوک را نیز در برنامه های خود قرار داد. با این حال، او در نهایت این ایده را رها کرد، ظاهراً نگران بررسی و انتقاد بیشتر بود.

متا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد، در حالی که یک سخنگوی AP گفت که این خبرگزاری از هیچ گونه بحث تصاحب مطلع نبود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا