ترندهای روز

ماموران قلابی یگان امداد پلیس، زورگیر موتورسیکلت بودند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی در تشریح ماجرای زورگیری این باند مخوف گفت: حدود یک ماه پیش پرونده هایی در پلیس آگاهی در دست بررسی بود که محتویات آن حاکی از زورگیری در پوشش نیروهای پلیس بود. سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: با توجه به اینکه این گونه جرائم اعتماد مردم را خدشه دار می کند، موضوع اهمیت ویژه ای پیدا کرد و با تاکید سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی (فرمانده حراست سرزمین خورشید)، رسیدگی تخصصی به موضوع پرونده ماموران قلابی به یک گروه آموزش دیده از کارآگاهان محول شد. مبارزه با جرایم خشن برای شناسایی و دستگیری شبانه روزی مجرمان مذکور به پلیس آگاهی محول شد. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی های کارشناسی نشان داد ۲ موتورسوار جوان در حالی که تجهیزات و لباس فرم واحد امداد و نجات را به تن داشتند به بهانه های واهی موتورسواران را متوقف و موتورسیکلت آنها را سرقت کردند سپس مقتول می خواهد فردای آن روز به کلانتری محل مراجعه کند. !

وی در ادامه افزود: اهمیت این حادثه به جایی رسید که با دستور دادستان مرکز خراسان رضوی پرونده مذکور به شعبه ۲۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع و با دستور قاطع قاضی حسین اماموردی نظارت اطلاعاتی پلیس ادامه یافت.

سردار با اشاره به برداشت زورگیری یک دستگاه موتورسیکلت گران قیمت (بنلی) توسط اعضای این باند، خاطرنشان کرد: پس از مدتی کاوش تخصصی، سرانجام سرنخ هایی از موتورسیکلت بنلی مسروقه به دست آمد که حاکی از تردد آن با گواهینامه جعلی بود. بشقاب در شهر از این رو عملیات با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (معاون پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای گشت نامحسوس در مناطق جغرافیایی که ترس از مسیر جنایتکاران وجود داشت به گشت زنی پرداختند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: طولی نکشید که یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در محور شهید بابانظر شناسایی شد و گروهی از ماموران عملیاتی به سرپرستی سرهنگ تاج بخش (رئیس اداره مبارزه با جرایم خشن) موتورسیکلت بنلی را تعقیب کردند. اما راکب ۳۷ ساله که متوجه پلیس شده بود به سمت پمپ بنزین دوید و قصد داشت از دست پلیس فرار کند اما کارآگاهان بلافاصله راه های فرار را مسدود و او را به دام انداختند. با انتقال این متهم به مقر پلیس مشخص شد که او صاحب باند مخوف ماموران قلابی است که علاوه بر موتورسیکلت بنلی، موتورسیکلت های دیگری را نیز خریداری کرده و به شهرهای مرزی کشور منتقل کرده اند.

وی گفت: دامنه تحقیقات از این متهم با استفاده از تجربه و دستورات ویژه قاضی امام وردی به شهرک شهید رجایی کشیده شد. زیرا اعتراف کرده است که موتورسیکلت را از پسرعموهایش خریداری کرده و بررسی ها نشان می دهد اعضای این باند در مناطق مهرآباد و مهدی آباد مخفی شده اند. سرتیپ دوم احمد گردن با اشاره به دستگیری ۲ نفر از اعضای باند مخوف زورگیری در پوشش عوامل یگان امداد و نجات افزود: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند که ۳۲ و ۳۵ ساله هستند مقادیر زیادی تجهیزات پلیس، لباس فرم، اسلحه های جعلی با غلاف به همراه چندین پلاک موتورسیکلت و خودرو، زوایای جدیدی از پرونده زورگیری برای کارآگاهان فاش شد. باز شد

وی افزود: با کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه دیگر در مخفیگاه سارقان، دامنه عملیات به شهرستان های مرزی رسید و پس از اعتراف متهمان، ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در تربت جام و نقاط مختلف مشهد شناسایی و تحویل داده شد. به دستور مقامات قضایی به مال باخت.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به استفاده متهمان از روکش های پارچه ای با نام شرکت های امنیتی تحت نظارت پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: آنها این روکش را روی موتور سیکلت می گذارند تا قربانیان خود را دچار تردید کنند و در صورتی که مقتول او را از بین ببرد. برای ارائه کارت شناسایی و یا برای اطمینان از مامور بودن آنها مقاومت کرده و با نشان دادن سلاح های جعلی موتورسیکلت را از دست وی خارج کردند. این مامور قلابی که برادر یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: برادر بزرگتر که «مجید» نام دارد در بازجویی ها مدعی شد که توسط برادر کوچکترش «علی» فریب خورده و با جعل اسناد به زورگیری از شهروندان متوسل شده است. عنوان یک نماینده تحقیقات تکمیلی در این خصوص با هدایت قاضی شعبه ۲۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا