فناوری

ماموریت آرتمیس ۳ ناسا برای پرورش گیاه روی کره ماه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: ماموریت اصلی ماه نورد آرتمیس ۳ ناسا که قرار است در سال ۲۰۲۶ فضانوردان را به ماه ببرد، ایجاد یک گلخانه مصنوعی و پرورش گیاهان در ماه است.

ناسا در توضیح این ماموریت می‌گوید: گیاهان ماشین‌های حیاتی سیاره با قابلیت بازیافت دی‌کربن دی‌اکسید و تبدیل آن به اکسیژن و نور خورشید به زیست‌توده خوراکی، سال‌ها زندگی را در سیاره زمین حفظ کرده‌اند. بنابراین، اگر هدف بشریت ایجاد سکونتگاه های دائمی در ماه باشد، تسلط بر هنر کشاورزی فضایی نه تنها مفید، بلکه کاملاً ضروری است.

ناسا معتقد است که کشاورزی فضایی اتکای ما به منابع مشتق شده از زمین را کاهش می دهد و اکتشافات فضایی را پایدارتر می کند، زیرا در صورت موفقیت، فضانوردان غذا و اکسیژن خود را رشد می دهند و پایگاه های خودکفا در میان سیارات دیگر ایجاد می کنند. . اما این مهم به راحتی در دسترس نیست و مواردی مانند تغییرات شدید دما، تشعشعات شدید، نبود خاک مناسب، نور کافی و … از جمله مواردی است که کار را سخت می کند.

به گفته ناسا، گیاهانی که قرار است در ماه رشد کنند عبارتند از دم اسب (یک گیاه گلدار کوچک بومی اروپا، آسیا و شمال غربی آفریقا)، علف اردک و brassica rapa (نوعی کلم).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا