اخبار اقتصاد ایران

ماموریت های 180 اقدام، مخرج مشترک فعالیت صنعت برق برای گذر از پیک 1403

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در جلسه شورای قابلیت اطمینان اظهار داشت:

۷ اقدام شرکت برق منطقه ای گیلان در قالب ۱۱ پروژه حیاتی از جمله ۱۸۰ اقدام عملیاتی تدوین شده توسط وزارت نیرو برای عبور موفقیت آمیز پیک بار سال آینده است که باید با پیگیری مستمر به بهره برداری برسد.

ایران تحلیل، محمود دشت بزرگ رئیس شورای قابلیت اطمینان منطقه ای شبکه برق گیلان و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: دانشگاه گیلان یکی از قدیمی ترین، پیشرو و مدرن ترین دانشگاه های کشور است. امیدواریم صنعت برق گیلان از این توانایی ها به نحو شایسته استفاده کند.

وی افزود: صنایع و شرکت های مستقر در استان آماده استفاده از فناوری، فناوری و مهارت های تولید شده در دانشگاه به عنوان مجموعه دانش بنیان، دانش بنیان و پایه هستند.

دشت بوغور با اشاره به خبر راه اندازی آزمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه گیلان در آینده نزدیک تصریح کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در توسعه انرژی های تجدیدپذیر باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و بهینه استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به پیشتازی استان گیلان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر گفت: اولین نیروگاه بادی کشور در منطقه منجیل نصب و راه اندازی شد و به زودی احداث ۲ سایت انرژی خورشیدی در منطقه لوشان آغاز خواهد شد. و امیدواریم تا قبل از تابستان آینده در مدار قرار گیرد.

دشت بوغور با اشاره به آمادگی کامل شرکت برق منطقه ای گیلان در زمینه استفاده از محصولات علمی افزود: راه اندازی پژوهشکده برق و انرژی در دانشگاه گیلان می تواند بسیار مفید باشد و این شرکت آمادگی کامل برای کمک رسانی را دارد. و پشتیبانی.

رئیس شورای قابلیت اطمینان منطقه ای شبکه برق گیلان با اشاره به پیک بار در سال جاری که در تاریخ ۲۲ بود. مرداد و به میزان ۲۵۴۴ مگاوات اتفاق افتاد، گفت: پیک بار امسال نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد رشد داشته که دور از انتظار بود. برآوردها نشان می دهد که نیاز مصرفی در سال آینده ۲۷۴۳ مگاوات است و ۳۳۰ مگاوات به عنوان مدیریت مصرف برق به صنعت برق استان گیلان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، ماموریت های ۱۸۰ اقدام را وجه مشترک فعالیت های صنعت برق برای عبور از قله ۱۴۰۳ عنوان کرد و افزود: ۷ اقدام شرکت برق منطقه ای گیلان در قالب ۱۱ پروژه حیاتی از جمله پروژه های حیاتی است. ۱۸۰ پروژه اقدام عملیاتی تدوین شده است. برای اینکه وزارت نیرو پیک سال آینده را با موفقیت پشت سر بگذارد باید با پیگیری مستمر در مدار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف استان گیلان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ظرفیت تولید عملی نیروگاه های استان بوده است، افزود: با رشد مصرفی که طبیعتاً در سال آینده خواهیم داشت، باید از عبرت ها و تجربیات این امر درس بگیریم. سالی که منجر به گذراندن موفقیت آمیز قله شد. تابستان و زمستان گذشت، از اوج بار سال آینده استفاده کنیم و انسجام و آمادگی لازم را داشته باشیم.

دشت بوغور با برشمردن برنامه های شرکت برق گیلان برای گذراندن پیک سال آینده خاطرنشان کرد: با برنامه های اجرا شده و در حال انجام این شرکت موفق خواهیم شد ظرف سه سال آینده ظرفیت های موجود شرکت را ۳۰ درصد توسعه دهیم. و برای این امر به سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی برای توسعه نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان انتخابات پیش رو را مهم خواند و گفت: با تمهیدات لازم و به ویژه با پایداری کامل شبکه های برق، زمینه مشارکت و شور و نشاط حداکثری در انتخابات را فراهم کنید.

دشت بوغور در خصوص اقدامات و راهکارهای لازم برای اجرای ۳۳۰ مگاوات مدیریت مصرف برق توسط صنعت برق گیلان گفت: نصب کنتورهای هوشمند، نظارت مستمر و با طرح مصرف بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، کنترل و نظارت بر مصرف برق ادارات، بخش‌های تجاری و رستوران‌های سطح شهر و جاده، نظارت و پایش مستمر هزینه‌های غیرعادی مراکز تجاری، محدود کردن هزینه‌ها در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال، جمع‌آوری شعب غیر مجاز، نصب سیستم‌های هشدار و کنترل، اصلاح ساعت کاری ادارات و بهینه‌سازی و نوسازی شبکه‌ها انتقال و توزیع فوق‌العاده از جمله راهکارهایی است که به تحقق ۳۳۰ مگاوات مدیریت مصرف برق منجر می‌شود.

رئیس شورای قابلیت اطمینان منطقه ای شبکه برق گیلان، وظیفه و رسالت روابط عمومی را در استفاده بهینه از برق عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها در مدیریت مصرف برق مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید از طریق اطلاع رسانی و اطلاع رسانی حداکثر مشارکت را داشته باشند. اطلاع. در بستر فرهنگ استفاده بهینه از برق، استفاده منطقی و هوشمندانه از برق نهادینه شود و ملکه ذهن ها باشد.

دشت بوغور بر تشکیل گروه های واکنش سریع تاکید کرد و افزود: شرکت ها باید گروه های واکنش سریع برای حوادث داشته باشند تا حوادث در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن برطرف شود. در نتیجه اهمیت این گروه ها در برگزاری انتخابات و زمان های حساس و حساس از اهمیت دوچندان برخوردار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان بر رسالت و وظایف محافل علمی و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها موظف هستند بخشی از هزینه‌های خود را از بخش سبز بورس خریداری کنند، می‌توان تجربه کافی و لازم را داشت. دانش در این زمینه نقش دانشگاه ها در ارائه راهنمایی و مشاوره می تواند تعیین کننده و اساسی باشد.

رئیس شورای قابلیت اطمینان منطقه ای شبکه برق گیلان با بیان اینکه دانشگاه مرکز و کانون تولید دانش و فناوری است، تصریح کرد: این دانشگاه مرکز و کانون تولید دانش و فناوری است. حل این چالش ها و تبدیل آنها به فرصت و کمک به صنایع.

لازم به ذکر است بیست و یکمین جلسه شورای قابلیت اطمینان در نیروگاه بزرگ گیلان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا