اخبار اقتصاد ایران

مانیتور اندروید، کیلس استارت و کروز کنترل محبوب ترین تجهیزات خودرو

رانندگان با نصب مانیتور ماشین اندرویدی می توانند امکانات و آپشن های زیادی را به ماشین خود اضافه کنند.

از فناوری های جدید در خودروها می توان به کیل استارت و کروز کنترل یا سیستم کنترل سرعت اشاره کرد. خودروهای امروزی با تکنولوژی های روز و برخورداری از این امکانات آسایش و راحتی بیشتری را برای رانندگان فراهم کرده است. رانندگان با نصب مانیتور ماشین اندرویدی می توانند امکانات و آپشن های زیادی را به ماشین خود اضافه کنند. از سوی دیگر، سیستم کنترل سرعت یا کروز کنترل به رانندگان اجازه می دهد تا سرعت را در حالت ثابت کنترل کنند. فناوری جذاب Killstart به رانندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به سوئیچ، تنها با فشار دادن دکمه Killstart، خودروی خود را روشن کنند.

با استفاده از این گزینه های جدید و کاربردی، رانندگان می توانند رانندگی ایمن را در آسایش تجربه کنند و از مسافت دور لذت ببرند. با کروز کنترل، راننده بدون استفاده از پدال، راحتی و ایمنی را تجربه خواهد کرد. در واقع سرعت خودرو بدون دخالت خارجی راننده به طور دقیق تثبیت خواهد شد. با فناوری Kills Start یا کلید هوشمند، علاوه بر استارت زدن خودرو بدون سوئیچ، رانندگان می توانند بدون استفاده از کلید درها را نیز باز و بسته کنند. در ادامه بیشتر به این فناوری های کارآمد خودرو می پردازیم.

تفاوت بین مانیتور اندروید و ویندوز

مانیتور اندروید یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین گزینه ها برای خودروها است که امروزه مزایای زیادی را برای سرنشینان خودرو و رانندگان فراهم کرده است. به طور کلی نمی توان برتری یکی را نسبت به مانیتور اندروید و سایر سیستم عامل ها مانند ویندوز بیان کرد. زیرا هر کدام از این سیستم عامل ها قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند و آنچه مهم است استفاده و نیاز شماست. سیستم عامل ویندوز یکی از قدیمی ترین سیستم عامل های توسعه یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم عامل متن بسته و متعلق به مایکروسافت است که از امنیت بالایی برخوردار است.

در مقابل، سیستم عامل اندروید یک پلتفرم متن باز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد در برنامه های توسعه شرکت کنند. همچنین این سیستم عامل به کاربران اجازه می دهد تا در صفحه اصلی تغییرات ایجاد کرده و اپلیکیشن های مورد نظر خود را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کنند. سیستم عامل مانیتور اندروید ماشین سرعت بالاتری نسبت به ویندوز دارد و با نصب برنامه های مختلف این امکان را برای کاربران فراهم می کند. از طرفی با آپدیت های جدید، مانیتور اندروید می تواند کاملتر شده و امکانات مفیدتری به آن اضافه کند. تفاوت دیگر مانیتور اندروید با ویندوز در ویژگی هایی مانند امنیت، عملکرد و قابلیت ها و همچنین قیمت است.

مزایای مانیتور ماشین اندروید

در زیر برخی از ویژگی های مانیتور اندروید آورده شده است:

  • شما یک اتصال بی سیم به تلفن خود و هر دستگاه بلوتوثی دارید
  • بهبود عملکرد و کیفیت صدای مانیتور خودرو
  • امکان اتصال چندگانه
  • نصب اپلیکیشن ها و اپلیکیشن ها
  • امکان برقراری تماس بدون استفاده از تلفن همراه
  • قابلیت اتصال به دوربین ضبط رویداد و دوربین خودرو
  • آنتن بالا
  • GP قوی است
  • سرعت عملکرد بالا
  • ظرفیت حافظه بالا
  • نصب آسان

معایب مانیتور ماشین اندروید

در بیان معایب مانیتور اندروید می توان گفت که برخی از معایب مربوط به نحوه استفاده از آن نیز می باشد. و در صورت استفاده صحیح از آن هیچ عیب و مشکلی برای مانیتور ایجاد نمی شود. اما به طور کلی نصب مانیتور اندروید می تواند حواس رانندگان را پرت کند. بنابراین هنگام رانندگی در جاده ها نباید تصاویر یا فیلم پخش کنید. از طرفی هرگز نباید تنظیمات مانیتور ماشین اندرویدی را به هم بزنید. همچنین در صورت استفاده از مانیتور اندرویدی بی کیفیت، ممکن است مانیتور شما پس از مدتی سوخته و دچار مشکل شود. بنابراین پیشنهاد می شود از بهترین برند مانیتور اندروید با بهترین قیمت مانیتور خودرو استفاده کنید.

کروز کنترل چگونه کار می کند و چه کاربردی دارد؟

کروز کنترل هوشمند یا سیستم کنترل سرعت خودرو، سیستمی است که به راننده امکان کنترل و تثبیت سرعت را در حالت ثابت می دهد. کروز کنترل با کنترل میزان هوای ورودی به محفظه احتراق خودرو کار می کند. هدف از کروز کنترل و کاربرد کروز کنترل در خودرو این است که بدون دخالت راننده و با استفاده از پدال گاز، سرعت را دقیقاً در حد دلخواه نگه دارید. در واقع وقتی راننده مسافت زیادی را طی می کند، می تواند با روشن کردن کروز کنترل سرعت را ثابت نگه دارد. در هنگام وزش باد شدید و مکان های سربالایی و سرازیری سرعت تعیین شده با این سیستم تغییر نمی کند. البته در سرعت های زیر ۴۰ و ۵۰ کیلومتر سیستم کروز کنترل فعال نمی شود و به درستی کار نمی کند.

با مشاهده عکس کروز کنترل در خودروهای مختلف متوجه می شوید که این سیستم بسته به سازنده و مدل خودرو در مکان های مختلفی قرار دارد. در برخی خودروها کروز کنترل بر روی فرمان و در برخی دیگر روی دسته برف پاک کن قرار می گیرد. در خودروهای اتوماتیک غیرفعال کردن این سیستم با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهای دنده ای با فشار دادن پدال کلاچ انجام می شود.

معایب کروز کنترل چیست؟

علاوه بر مزایای ذکر شده برای این سیستم، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. یکی از این معایب غیر فعال بودن این سیستم در سرعت های زیر ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است. این بدان معناست که رانندگان در خیابان های شهر نمی توانند از این سیستم استفاده کنند. همچنین این سیستم در شیب های زیاد. شیب ها به طور خودکار از مدار حذف می شوند. البته این معایب برای کروز کنترل های غیر هوشمند است. در کروز کنترل هوشمند با سیستم تشخیص فاصله بین دو خودرو، نه تنها سرعت را ثابت نگه می دارد، بلکه به کاهش سرعت در مواقع اضطراری نیز کمک می کند.

سیستم استارت بدون کلید چیست؟

Killstart یک سیستم پیشرفته در خودروهای وارداتی است. با گسترش آپشن های خودرو، علاوه بر خودروهای لوکس، خودروهای معمولی نیز امکان نصب این سیستم را پیدا کردند. در این سیستم ریموت کنترل خودرو شما امواج کوتاه بردی را به خودرو ارسال می کند و با این کار می توانید درها را باز و بسته کنید و بدون کلید خودرو را از راه دور روشن کنید. در این سیستم برای باز کردن خودرو فقط باید ریموت استارت بدون کلید را در دست یا کیف خود داشته باشید و با نزدیک شدن به خودرو درها باز می شوند. همچنین با دور شدن از خودرو، درها به صورت خودکار توسط این ریموت کنترل بسته می شوند. با استفاده از ریموت برای قفل کردن درها می توانید این سیستم را غیرفعال کنید. و در این صورت تنها با فشردن دکمه ریموت درب ها باز خواهند شد.

در برخی خودروها باید سوئیچ را در جای خاصی قرار داده و دکمه استارت را فشار دهید. همچنین شما توسط کشتار شروع می شود برای گرم کردن خودرو به خصوص در زمستان می توانید از راه دور موتور را روشن و روشن کنید. برای راحتی شما می توانید بهترین مارک کیلس استارت را با بهترین قیمت کیلس استارت تهیه کنید.

امنیت را Killstart

امنیت خودرو با استفاده از killstart بسیار بالاست. زیرا سارقان خودرو با هیچ روش دیگری مانند شکستن شیشه نمی توانند خودرو را بدون کلید روشن کنند. به عنوان مثال، هر زمان که ماشین خود را روشن می گذارید و سارقان برای سرقت ماشین وارد آن می شوند، اگر کنترل از راه دور ظرف ۶۰ ثانیه شناسایی نشود، موتور به طور خودکار خاموش می شود. همچنین اگر دزدی بخواهد به زور وارد خودرو شود، دزدگیر خودرو به صدا در می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا