ورزشی

ما رونالدو را به ایران آوردیم!

علی ترقلی زاده، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال امروز در نشست خبری حاضر شد تا درباره عملکرد این کمیته در یک سال اخیر صحبت کند. وی در بخشی از این نشست خبری درباره بهبود روابط ایران و عربستان و حضور تیم های عربستانی در ایران در سال گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: از سال گذشته که شروع به کار کردم اتفاقات مثبتی را در فدراسیون فوتبال شاهد بودیم. ابتدا ظرف یک هفته توانستیم با فدراسیون فوتبال عربستان قرارداد ببندیم و بزرگترین اتفاق این بود که رونالدو را به ایران آوردیم و در آن شرایط روحیه به جامعه تزریق شد.

وی افزود: این اتفاق خوب و تکان دهنده ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، زیرا آنها باید تلاش می کردند VAR را به بازی لیگ قهرمانان اروپا بیاورند. کمیته اجرایی تایید کرده است که تمام مسابقات لیگ قهرمانان ما با VAR برگزار شود و مجبور شدند VAR را به ایران بیاورند. همچنین شور و شوق زیادی وجود داشت و مردم با اشتیاق به دیدن بازیکنان بزرگ دیگری مانند نیمار و … می آمدند.

ترقلی زاده سپس به دیگر اقدامات خود اشاره کرد و گفت: کار بین المللی یک کار ارتباطی است. اولین بار که با دبیرکل فعلی کنفدراسیون صحبت کردم، گفت که من فارغ التحصیل رشته ارتباطات هستم. ارتباطات در دنیای امروز نقش بسیار کلیدی ایفا می کند و ما در حال حاضر تمام تلاش خود را می کنیم تا روابط بسیار خوبی با همسایگان خود داشته باشیم. بعد از چند سال یک رئیس کمیته مسابقات به ما اضافه شد و بچه ها در کفا کار می کنند. نتیجه حضور در کفا را دیدید که اتفاقات خیلی خوبی در جام جهانی فوتسال افتاد. کشورهای همسایه می توانند کمک زیادی به ما کنند.

وی در ادامه بیان کرد: درست است که ما جزو ۴ کشور اول آسیا هستیم و در عملکرد و تعداد مسابقات جزو بهترین کشورها هستیم. ما ۱۷-۱۸ تیم ملی داریم که ممکن است در برخی مواقع یک یا دو سال فاصله بیفتد اما بیشترین تعداد ملی پوشان را داریم. ارتباط باید مستمر باشد و رسانه نقش مهم و حیاتی دارد. باید کار را از نظر ارتباطی گسترش دهیم و افراد تحصیل کرده مسلط به زبان های خارجی را بفرستیم و صادر کنیم. گاهی از من می پرسند که آیا چنین مسابقاتی در کشور شما برگزار می شود؟ ما باید سعی کنیم در سایت های انگلیسی و بین المللی خود کار کنیم تا نشان دهیم که بانوان ما طیف گسترده ای از مسابقات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا