ورزشی

ما نباید شرمنده باشیم، به ناحق آمدیم دوم!

ظهر امروز به خبرنگاران اطلاع داده شد که حتما باید در اردوی حجازی حضور داشته باشند تا با جواد نکونام صحبت کنند که برخلاف بازی با نساجی با لحنی آرام و مفصل درباره همه چیز صحبت کردند که نشان از تغییر رویکرد آنها دارد.

نکته جالب اینجاست که جواد نکونام حرف هایش را علیه داوری بازی های لیگ تکرار کرد و البته این بار با لحنی آرام تر گفت که به حرف های ابتدایی اش پایبند است و آماده است تک تک حرف ها و صحنه ها را تحلیل کند. در کمیته انضباطی

لحن آرام و امیدوارانه نکونام با وجود سخنان تند او برای هواداران امیدوارکننده بود. به خصوص که نکونام از جنگیدن تا روز آخر و کسب اطمینان از قهرمانی صحبت کرد. مشروح سخنان وی را می خوانید:

* گفتم از روز اول تا روز آخر می جنگیم
به هر حال دو هفته به لیگ باقی مانده و تمام تمرکزمان روی دو بازی است تا انشاالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول اگر یادتان باشد گفتم تا روز آخر می جنگم. ما سخت کار می کنیم و تمام تلاشمان را می کنیم اما قولی برای قهرمانی ندادم. گفتم باید ۱۳ بازیکن داشته باشیم، برای قهرمانی می جنگم و بهتر است حرف ها و فیلم هایم را مرور کنیم. الان هم برنامه ما تغییر نکرده و تا روز آخر می جنگیم. روزی که با هم شروع کردیم، قول دادیم که بجنگیم و سخت تلاش کنیم.

* کوچولوهای باشگاه دوست داشتند استقلال را کوچک کنند
خیلی از دوستان دوست نداشتند این تیم تمام شود و می گفتند پنجم و سیزدهم شود. من از روز اول گفتم اینجا استقلال است و باشگاه بزرگی است و نباید کوچکش کنیم اما کسانی که در این باشگاه کوچک بودند می خواستند باشگاه را کوچک کنند اما ما اجازه ندادیم. ما با کمک هواداران و بازیکنانمان زحمت کشیدیم و الان هم تا آخرین لحظه نمی گذاریم آب خوب از گلوی کسی پایین برود. فوتبال را می گویم چون باید تلاش کنیم و ۲ بازی را ببریم. حریف قطعا تحت فشار است و مطمئنم بعد از دو بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران ماست.

* بعد از بازی نساجی اظهارات بازیکنان با ناامیدی همراه بود اما حالا به نظر می رسد از نظر روحی بهبود یافته اید؟
اینطور نیست و شکستی در کار نبوده است. دقیقا حرفم را تکرار می کنم، شما بروید قضاوت بازی سپاهان و پرسپولیس را ببینید. پرسپولیس و ملوان را ببینید. بازی ما با رفسنجان و نساجی را ببینید. بحث آن روز کاملا درست و فنی بود به خاطر اتفاقاتی که داور می کند، آیا می شود قهرمان شد؟ تیم را در زمین می بینید، از روز اول همین طور بودیم و الان هم همین طور هستیم. نه ما و نه هواداران حق نداریم ناامید شویم. هیچ کدام از بازیکنان من حق ندارند یک روز بد تمرین کنند و یک روز بد بازی کنند. ما هواداران زیادی داریم که جان خود را برای این بازیکن دادند.

* نباید خجالت بکشیم، به ناحق دوم شدیم
نکته دوم، ما آن تیمی نیستیم که باید خجالت بکشیم. همه بازیکنان و کادرفنی سخت کار کردند. دیگران باید خجالت بکشند که شرایط را سخت کردند وگرنه ما تا الان قهرمان شده بودیم و جشنمان را گرفته بودیم. ۶ تیم بیشتر از ما پول دادند. شما تیم ما را دیدید چه بلایی سر بازیکنان ما آمد که قرارداد ۸ میلیاردی را یک میلیارد کردند. بازیکن ما ۱۵۰ میلیون تومان قراردادش را امضا کرد تا بتواند سقف را برآورده کند و بعد از نیم فصل از تیم ما جدا شد. این اتفاقات پدر تیم ما را پایین آورد اما اینجا در کارمان اصلاً با استقلالی ها تعارف و شوخی نمی کنیم. من تمام توانم را برای استقلال می گذارم و بازیکن باید به وظیفه خود عمل کند. ما اینجا وظیفه داریم که تا روزی که این پرچم در دست ماست برای استقلال بجنگیم و روزی که در دست دیگری بود آرزوی موفقیت داریم. مطمئن باشید این تیم تا روز آخر می جنگد و تلاش می کند و به خدا امیدوار است اتفاقات خوب فوتبالی بیفتد تا حق خود را بگیریم چون فکر می کنم دوم شده ایم.

* با معدل بالای دو امتیاز، هنوز قهرمانی قطعی نشده است، فکر می کردی به این نقطه برسی؟
هیچ کس فکر نمی کرد این اتفاق بیفتد، حتی تیم رقیب ما یک روز به یکی از مربیان من پیام داد که آن تیم خیلی قوی است و شروع به مسخره کردن آنها کند. گفتیم به هیچکس کاری نداریم و تمرکزمان روی تیم خودمان است تا حقمان را بگیریم. وقتی دیدند تیم ما واقعاً گلوی دیگران است، شروع کردند به متلک و متلک در فوتبال که تا با اتفاقات داوری نباشد، هیچکس نمی تواند انجام دهد. برادران حیدری دو بازی را که برای تیم ما و حریف قضاوت کردند را ببینید. متأسفانه جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد، اتفاقات فوتبالی خارج از چارچوب بود که چون تاکتیک و اینها نبود، کاری از دستمان برنمی آمد.

2026734

*متأثر از نتیجه بازی حریف بودیم
تیم ما بعد از شنیدن نتیجه با نساجی بازی کرد، به هر حال چون هوادار در ورزشگاه است و نتیجه را می شنود، خواه ناخواه این اتفاق برای او می افتد، اما من سعی کردم بین دو نیمه آن را برگردانم، اما بازیکن تمرکز خود را از دست می دهد و حتی حواس مربی حریف ما پرت می شود. این یک بازی بود. به نظر من تیم ما تحت تاثیر نتیجه نیمه اول قرار گرفت که با اتفاقات و اشتباهات آن بازی فکر نمی کردم نتیجه آن باشد. اما به هر حال این اتفاق افتاد. ما یک راه داریم و حمایت و تلاش هواداران تا روز آخر.

*در مورد دست خالی در بازی نساجی حق با شما بود. فکر نمی کنی این به تیم آسیب بزند؟
روز اول گفتم با سیزده بازیکن می جنگم. زمانی که بازی می کردم این شرایط را داشتم و الان هم به عنوان مربی این شرایط را دارم. وقتی روی ویلچر هستید و باید مسافت طولانی را بدوید، فردی که انرژی بیشتری دارد قطعا موفق خواهد شد. حتی به دو بازیکنم هم نمی توانم استراحت کنم. شاید بازیکن بد بازی می کند، هوادار ناراحت می شود، بله می دانم، اما چه کار کنم؟ من ۱۶ آبان گفتم فلان بازیکن را می خواهم اما دریافت نکردند که نامه او موجود است. بازیکنان معمولی را که بند فسخ برای من داشتند را نگرفتند. میدونی چی شد هیچ کس فکر نمی کرد این اتفاق بیفتد و فکر می کنم بازیکنان ما کار بزرگی انجام دادند، اما ما هنوز کار بزرگ خود را به پایان نرسانده ایم. تا امتیاز ۶۶ هیچ اشتباهی نخواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم این دو بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم و ببینیم چه می شود.

* آخرین بازی در تاستوردی برگزار می شود؟
نمیدونم به روز نیستم

* اتفاقات بازی نساجی از شب قبل شروع شد. آقای حیدری گفت من را تهدید به مرگ کردند و بعد آقای خسروی صحبت کرد. این پازل حوادث را چگونه ارزیابی می کنید؟
پازلی وجود ندارد، قهرمانی تیم ما در این شرایط سخت سخت است و شاید برایشان سخت باشد. وقتی به عنوان داور انتخاب شد، گفتم برادرش هفته گذشته داور نساجی بود. بازی با ملوان برادرشان اشتباه کرد و تیم رقیب پیروز شد. بازیربا رفسنجان اشتباه کرد و دو امتیاز را از دست دادیم. اعتراض کردیم و گفتیم نباید این اتفاق بیفتد. حتی بعد از تعویق بازی هم گفتیم که این اتفاق نیفتد و گفتند نگران نباشید! نه آقا ما کجا خیالمون راحت باشه اینجا ۳۰،۴۰ میلیون هوادار هستن و خیالمون راحت نیست. حالا کی جواب میده؟ اشتباه نکردند چرا علناً نمی گویند که محروم شدند و به کمیته اخلاق و انضباطی رفتند. بعد می گویند نکونام بیاید کمیته انضباطی. ممکن است ترجیح بدهم حضوری بیایم و صحبت کنم و صحبت های دیگری را انجام دهم که واضح تر و واضح تر است و ممکن است نتوانم اینجا صحبت کنم.

2026740

* در دو بازی آینده صحبت خاصی با زاچی و نویدکیا (رقبای پرسپولیس) دارید؟
نه، آنها تیم های خوبی دارند. این دو نفر را همه می شناسند و همه مربیانی که کار می کنند مربیان شریفی هستند. ما دنبال این نیستیم که یک نفر را روی خط برنامه بیاوریم و بگوییم با افتخار بازی کن. اینها افراد شریفی هستند و کار خود را انجام می دهند. ما به این چیزها نیاز نداریم. آنقدر از رضا عنایتی پرسیدند، گفت بس است! میخوای بیاد برات بازی کنه! او تیم خودش را دارد و سخت کار می کند و در شرایط بحرانی قرار دارد و هر روز زیر سوال می رود و خسته کننده شده است. هیچ کس نمی تواند وارد شود. باید به کمیته انضباطی برویم. هر چه گفتم درست بود و باز هم خواهم گفت. خیلی چیزهای دیگه هم هست که اگه بریم اونجا در خدمتم. حتی اگر لازم باشد همه چیزهایی را که گفتم توضیح دهم، این کار را انجام می دهم زیرا چیزی دروغ نگفتم. گفتم قضاوت دروغ بود؟ بیایید آنجا بنشینیم و آنالیز کنیم و ببینیم وقتی یک تیم تحت فشار از طریق یک داور از فشار خارج می شود چه اتفاقی افتاده است.

*شما در مورد آقای تاج هم صحبت کردید، آیا روی آن صحبت ها هستید؟
درباره تیم ملی بود و در فرصت مناسب درباره آن صحبت خواهم کرد. گاهی اوقات احساس می کنم مورد سوء استفاده قرار می گیرد. من سعی کردم قبل از برگزاری لیگ به این شکل جلسه ای داشته باشیم اما نتوانستیم صحبت کنیم. وقتی آرام شدیم قطعا با هم صحبت های خوبی درباره تیم ملی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا