مبدا پیامکهای ارسالی تذکر حجاب هنوز نامعلوم است – افق میهن
معاون رئیس جمهور برای امور زنان و خانواده نسبت به اظهارات شهروندان در دفتر مرکزی حجاب از طریق دفتر مرکزی شر مشهور و ممنوعه استان تهران واکنش نشان داد.
براساس اخبار تجاری “زاهرا بهروز” معاون رئیس جمهور برای امور زنان و خانواده به سؤالی در مورد اقدامات معاون رئیس جمهور برای زنان پاسخ داد و به پیش نویس قانون برای “حمایت در برابر خشونت” از پارلمان اشاره کرد و گفت که تعدادی از قوانینی که قبلاً به مجالس فرستاده شده بود به دستور کار فرستاده شده بود. عزت و حمایت از زنان در برابر خشونت “. بحث های زیادی وجود داشت که در گذشته به دستور کار خود آورده شده بود. این یک قانون قانون بود ، و انتظار داشتیم که توسط کمیسیون دادگستری بررسی شود ، اما ما شنیدیم که به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.
وی گفت: “هنگامی که آنها توسط کمیسیون مورد بررسی قرار گرفتند ، وی به کمیته زنان و خانواده رفت و در آنجا باید لایحه دولت را بررسی کند.” پیش نویس قانون روحیه ای داشت که خشونت در یک لحظه اتفاق نمی افتد. خشونت یک نقطه شروع دارد و راهی را به صحنه می برد. می توان گفت که چهار سطح وجود دارد و آخرین مرحله که مرحله است ، آنها می بینند که از قبل ایجاد شده است ، و ما معتقدیم که وقتی در مورد پیشگیری از خشونت صحبت می کنیم ، باید هر چهار سطح را ببینیم.
چرا بازپرداخت قانون “زنان علیه خشونت علیه خشونت” در مقابل مجلس
بهاروز آذر وی گفت: به عنوان مثال ، یکی از مواد پیشگیرانه این بود که چرا خشونت برای انسان ایجاد شد. یکی از دلایل این است که مردم با کنترل خشم و مهارت برای حل درگیری ها درگیری ندارند. در چه سنی باید این مهارتها آموخته شود؟ در دوران کودکی و نوجوانی قبل از پیوندهای وجودی شهروند ما سفت و سخت می شود. با این رویکرد ، ما پیشنهاد کردیم که آموزش کارهای آموزشی اولویت آموزش این مهارت ها را افزایش داده و به کودکان آموزش دهد ، اما متأسفانه این ماده کاملاً از بین رفته است ، که من می گویم همه کارشناسان دولت و قوه قضاییه ، که پنج سال در این قانون کار می کردند ، روی الگوی حقوقی کار کرده اند.
وی گفت: “مشکل دیگری که ما در این قانون داشتیم این بود که یک زن ، هنگامی که او در معرض خشونت قرار گرفت و از مرکز درمانی بازدید کرد ، اغلب توضیح نمی داد که وی در معرض خشونت قرار دارد و احتمالاً دستیار را در آن زمان به رسمیت می شناسد.” به نظر می رسد که ما این نوع پروتکل ها را داشتیم و در حال حاضر بدون دانستن فقط بسیاری از شهروندان در حال اجرا هستیم ، وی به دلیل مشکلات اخلاقی آنها را بررسی می کند. این مورد بود و ما می خواستیم آموزش لازم را در این دستورالعمل از وزارت بهداشت ببینیم که چگونه می توان با خشونت و نوع گزارشگری مقابله کرد. این کمربند کاملاً برداشته شد و در عوض بند دیگری با پوشش بیمارستان جایگزین شد.
بهاروز آذر وی تأکید کرد: این بند باید یک بند صحیح باشد ، اما آیا در قانون حمایت از زنان در برابر خشونت یا در قانون دیگری است؟ بسیاری از مواردی که برداشته شده و مواد جدید جایگزین شده اند. موادی وجود دارد که می توانند به خودی خود مناسب باشند ، اما آنها در قانون نیستند و اثربخشی موضوعی را که ما نگران آن هستیم کاهش می دهد.
وی گفت: یکی از مباحث ما این بود که ما سه نوع موضوع داریم. خشونت ، سوء رفتار و ناهنجاری ها. خشونت مانند مواردی که زنان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند یا در آن فرد از انواع صدمات جسمی رنج می برد که حتی می تواند منجر به دیات شود. مشکل دیگر موضوع سوء رفتار است که شامل عدم انجام وظایف و وظایفی است که آقا در مقابل زن در محیط خانه قرار دارد و حقوق قانونی و بشر است که یک زن دارد. به عنوان مثال ، اگر یک زن با والدین خود ملاقات کند و به شوهرش اجازه ندهد که برود یا به زیارت برود و نمی خواهد به آنها اجازه دهد ، می توان از آنها سوءاستفاده کرد و باید تحت درمان قرار گرفت.
بهار آذر وی ادامه داد: نوع سوم بحث در مورد انواع ناهنجاری ها است ، به عنوان مثال ملزومات همسر ، نامشروع یا تضاد با عرف یا عدم تمایل به اقداماتی که راضی نیستند ، و هیچ مشروعیتی ندارند که همه آنها در متن لایحه اصلی دیده می شوند و همه چیز ما برای کاهش این موارد با پذیرش این قانون. در حقیقت ، هدف ما کاهش این رفتارهایی بود که در جامعه حداقل هستند ، اما حتی یک نفر برای جامعه اسلامی نیز وجود دارد و ما باید آن را به حداقل برسانیم.
وی گفت: “ما به اعضای حاضر در پارلمان اطلاع داده ایم كه اگر به كلمه خشونت حساسیت داشته باشند ، از نام دیگری یا تفسیر دیگر برای درمان این مشکلات استفاده كنید.” ما حتی پیشنهاد کردیم که از کلمه سوء استفاده یا ظلم استفاده کنیم. با این حال ، متنی که سرانجام تهیه شد این بود که این کلمه نه تنها از بین رفته است ، بلکه بیشتر موادی که صریحاً منجر به این مشکلات شده اند از بین رفته و با سایر مواد جایگزین شده اند و سرانجام در متن پیشنهاد شده است ، و ما دیدیم که هنوز هیچ اثربخشی مؤثر در دولت نداریم.
بهروز آزر خاطرنشان کرد: ماده ۶ قانون کیفری اسلامی یکی از مهمترین مواد دولت و قوه قضاییه بود ، اما در نسخه جدید حذف شد و فراموش نشد.
پاسخ به ارسال پیام های Hijab -text در تهران
وی گفت: “ما اکنون دقیقاً به دنبال آنچه موسسه انجام می دهد هستیم و من هنوز هیچ جوابی ندارم.” ما می خواهیم تعیین کنیم که منشأ این متون و چه هدفی ارسال شده و قانون چیست. از آنجا که این اطلاعات دقیق هنوز جمع آوری نشده است ، من نمی توانم گزارش دهم.
وی گفت: “اما یک چیز که می توانم به شما بگویم: من در این شش ماه در جلسات مختلف شرکت کردم و تقریباً می توانم جرات کنم بگویم که هیچ یک از مؤسسات مسئول که عزت و جستجوی تنش ها را حفظ می کنند یا به دنبال دو قطبی هستند.”
بهاروز آذر وی گفت: “تقریباً همه مقامات و کسانی که نگران این منطقه هستند ، معتقدند که باید با مشاهده این معیارها کشت شوند.” اما اختلاف نظرهایی در مورد آنچه باید برای حل این مشکل انجام شود ، چقدر مثبت و چقدر مثبت و چقدر خوب است که همه شهروندان از قانون راضی هستند.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد که امروز ما در شرایط فعلی در ایران به یک واحد نیاز داریم و افزود: “ما به مردم ایران نیاز داریم تا در کنار هم باشند ، یکدیگر را دوست داشته باشیم و می توانیم از ظرفیت همه مردم استفاده کنیم.” تلاش همه نگرانی های دولت دستیابی به یک راه حل مؤثر است که می تواند همه طرفین را برآورده کند و منجر به دو قطبی یا تنش در جامعه نشود.
بهاروز آذر وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی ، گفت: “مشکل آسیب های اجتماعی و کاهش آن برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.” در ساختار دولت ، ما یک سازمان اجتماعی داریم که موظف است دائماً خسارت را رعایت کند و برای همه برنامه ای داشته باشد. ما ، مانند معاون مدیر زنان ، فعالیت های آنها را رصد می کنیم و در واقع باید در صورت بروز مشکلاتی که هنوز نیازی به یافتن یا برنامه ریزی نیست ، آنها را در اولویت قرار دهیم و آنها را در نظر بگیریم.
منبع: ایلنا