ترندهای روز

مبلغ جدید جریمه حرکات نمایشی با موتور و خودرو

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جریمه بدلکاری با خودرو یا موتورسیکلت در بررسی انجام شده توسط دولت و پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش چشمگیری داشته و به نیم میلیون تومان رسیده است.

بر اساس اعلام محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، از سوم تیرماه، میزان جریمه های رانندگی افزایش یافته است. بر این اساس در برخی از کدهای جریمه افزایش قابل توجهی اعمال شده است که به گفته رئیس پلیس راهور فرجا با هدف ایجاد بازدارندگی صورت گرفته است.

در این راستا انجام «هر گونه حرکات نمایشی مانند دور زدن در محل، یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ» از جمله تخلفاتی است که با افزایش قابل توجه میزان جریمه مواجه شده است. برای این تخلف سه مبلغ جریمه با توجه به محل تخلف پیش بینی شده است. در این راستا در صورت وقوع این تخلف در کلان شهرها، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی، متخلف به جریمه ۵۰۰ هزار تومانی محکوم می شود.

ارتکاب این تخلف در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان جریمه و در روستاها و راه های روستایی این مبلغ ۲۵۰ هزار تومان است.

پیش از این جریمه این تخلف در «کلان شهرها، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری» ۱۵۰ هزار تومان، در «سایر شهرها» ۱۳۵ هزار تومان و در «روستاها و راه های روستایی» ۷۵ هزار تومان بوده است. در بازنگری انجام شده و از ۲۳ جولای نرخ های جدیدی برای آن اعمال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا