بانک و بیمه

مبلغ عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران اعلام شد

به گفته بازار، بر اساس این قانون میزان عیدی ۱۴۰۳ کمتر از دو برابر حداقل حقوق وزارت کار نخواهد بود. البته در نظر داشته باشید که این مبلغ شامل کارمندانی می شود که یک سال در یک مجتمع مشغول به کار هستند.

حداقل سوگند از ۱۴۰۳

حداقل سوگند ۱۴۰۳: ۱۴۳۳۲۳۶۸۰ = ۶۰ x 2388728

حداکثر سوگند ۱۴۰۳

حداکثر سوگند ۱۴۰۳: ۲۱۴۹۸۵۵۲۰ = ۹۰ × ۲۳۸۸۷۲۸

برای محاسبه دقیق مرخصی کارمندان، باید به خاطر داشته باشید که طبق قانون کار، هیچ کارمندی نمی تواند کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده توسط مرکز کاریابی دریافت کند. بنابراین بر اساس این قانون میزان عیدی سال ۱۴۰۳ نمی تواند کمتر از دو برابر حداقل دستمزد وزارت کار باشد.

البته در نظر داشته باشید که این مبلغ شامل کارمندانی می شود که یک سال در یک مجتمع مشغول به کار بوده اند. اگر فردی کمتر از یک سال در سازمان یا کارگاهی کار کرده باشد، حق الزحمه او به نسبت زمان کار گروهی او محاسبه می شود.

محاسبه عیدی برای کارکنان با یک سال سابقه کار

محاسبه عیدی سال ۱۴۰۳ برای کارمندان با یک سال سابقه کار به این معناست که ۶۰ روز حقوق ثابت به کارمند پرداخت می شود. به عبارت دیگر فرمول محاسبه سوگندنامه ۱۴۰۳ برای کارگران با یک سال سابقه کار به شرح زیر است:

دستمزد روزانه * ۶۰ روز = مرخصی کارمند

محاسبه مرخصی برای کارکنان با سابقه کار کمتر از یک سال

در صورتی که مدت کار مستخدم کمتر از یک سال باشد، باید متناسب با زمان کار، عیدی ۱۴۰۳ به وی پرداخت شود. فرمول محاسبه برای کارکنان با سابقه کار کمتر از یک سال متناسب با کار آنها است.

دستمزد روزانه کارکنان با کمتر از یک سال سابقه حرفه ای به گونه ای است که دستمزد روزانه هر روز کاری معادل یک سوم حقوق ماهانه و مزایای اجتماعی است.

این (۱/۳۰) است. به عبارت دیگر فرمول محاسبه برای کارکنان با سابقه کار کمتر از یک سال به شرح زیر است:

(۶۰/۳۶۵) * (مزد روز * تعداد روزهای کاری) = عیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا