اخبار بورس

مبلغ عیدی کارمندان و کارگران چقدر است؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت وظیفه عمومی، حقوق مرخصی پایان سال کارکنان، مستمری بگیران و کارمندان ۵۰۰۰ امتیاز است و با اعمال ضریب حقوق، مبلغ ریالی به دست می آید. همانطور که از جدول زیر مشخص است، اندازه مبلغ عیدی در پایان سال با توجه به ضریب حقوق سال جاری (۴۰۲۴) حداقل ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که رشد ضریب ریالی در سال های اخیر متناسب با نرخ تورم نبوده است.

دولت برای جبران بخشی از این کسری، مرخصی کارمندان دولت را بر اساس رژیم جدید طی دو سال گذشته محاسبه و پرداخت کرده است (مقدارهای بالاتر برای کارگرانی که از اعضای خانواده و فرزندان مراقبت می کنند).

در صورت تکرار روال دو سال گذشته، پیش بینی می شود تعداد عیدی کارکنان امسال رقم ثابتی نزدیک به دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبلغی نیز برای هر خانواده و هر فرزند تعیین و پرداخت می شود. بر این اساس، اولین حدس پرداخت را پیشنهاد می کند عدد تقریباً ۳ میلیون تومان، در مجموع ۱۴۰۲ رقم عید است خواهد بود.

شایان ذکر است رئیس سازمان برنامه همچنین از پرداخت مرخصی عیدی کارکنان در هفته آینده خبر داد./ تسنیم

حداقل میزان سوگند کارگر در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

معاون روابط صنعتی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: حداقل حقوق یا پاداش عیدی امسال برای هر کارگر باید دو تا سه برابر حداقل دستمزد ۱۰۶ میلیون ریال (۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) باشد.

علی حسین رعیتی فرد روز چهارشنبه در حاشیه همایش مشترک مدیران روابط صنعتی و روسای انجمن های کارگری و کارفرمایی افزود: طبق قانون امسال کارگران باید دو تا سه برابر حداقل عیدی و حقوق دریافت کنند. دو تا سه برابر حداقل حقوق ماهیانه هر کارگر در سال ۱۴۰۲ معادل ۵۳ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: بر این اساس حداقل سوگندنامه هر کارگر باید ۱۰۶ میلیون ریال و حداکثر ۱۵۹ میلیون ریال باشد که بسته به عملکرد و بهره وری هر کارگر قابل افزایش است. خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا