ترندهای روز

مبلغ و شرایط واریز یارانه مادران باردار اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به گفته یکی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، طرح یسنا یا پرداخت یارانه مادران باردار مجددا اجرایی شده است.

چندی پیش مجتبی احمدلو، مدیرکل سلامت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد در گفتگویی از فعال شدن مجدد این طرح برای مادران واجد شرایط خبر داد.

میزان و شرایط واریز یارانه مادران باردار اعلام شد

طرح یسنا یا یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی در قالب اعتبار خرید رایگان بسته های حمایتی در دولت قبل برای مادران باردار دارای فرزند زیر ۲ سال به صورت رسمی اجرا شد. طرحی که از طریق آن مادران باردار یا مادران دارای نوزاد (زیر ۲ سال) که در دهک اول درآمدی بودند، ماهانه از دولت یارانه دریافت می کنند.

در مرحله اول این طرح ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف شدند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شده است تا با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم مورد نیاز مادر و رشد کودک، امنیت غذایی خود را تضمین کنند. به گزارش اختازنیوز، این طرح از سال گذشته در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شده است.

مادران مشمول طرح یسنا می‌توانند بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات و بسته‌های بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودکان و مادران را دریافت کنند. مبلغ ۶۰۰۰۰۰ تومان. به صورت رایگان خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا