بانک و بیمه

مبلغ پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی از ۱۰۰ همت عبور کرد

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: سید عباس حسینی افزود: از ابتدای نهضت ملی مسکن تا اول شهریور ۱۴۰۳ در مجموع ۵۳۰ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی در قالب ۹۴ هزار و ۵۵۶ پروژه اداره کل راه و شهرسازی بنیاد مسکن ساخته شد. شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد فرمان امام (ره)، سازمان همیاری شهرداری ها، صندوق ساخت و ساز مسکن، ستاد امام حسن (ع)، سازمان صدا و سیما، اتاق تعاون ایران، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ، وزارت جهاد کشاورزی و شهری و روستایی مالکان خانه به بانک مسکن معرفی شدند که ۲۸ درصد آن را تشکیل می دهد. برخی از این واحدها خانه هستند.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه تنها سه درصد از سپرده های نظام بانکی کشور در اختیار بانک مسکن است، گفت: این بانک تا ابتدای شهریورماه امسال به تنهایی بیش از کل میزان تامین مالی پروژه ها را در اختیار داشته است. نهضت ملی مسکن در کل شبکه بانکی کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سهم این شرکت به توسعه دهندگان پروژه ها پرداخت شد که در نوع خود بی نظیر است و تقریبا ۷۰ درصد از پرداخت های کل بانکی را به خود اختصاص داده است. سیستم
وی افزود: تا امروز ۵۱ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن راه اندازی و به صورت اقساطی به فروش رسیده است که بالاترین دستاورد در کل شبکه بانکی است و روند فوق با جدیت بیشتری دنبال می شود.
حسینی گفت: سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح به ۲۵۹ همات رسید که علیرغم سهم این بانک از کل سپرده های شبکه بانکی کشور حدود ۳ درصد با سهمیه بالای ۱۸ درصد است. ۵ درصد، بالاترین نسبت نهضت ملی مسکن در بین کل بانک های کشور است.
عملکرد موثر این بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نشان از تلاش مضاعف، مسئولیت پذیری و کار جهادی برای خانه دار شدن مردم دارد که انشاالله با تلاش حداکثری ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا