اخبار اقتصاد ایران

مبلغ یارانه نقدی تغییری نمی‌کند/ میانگین ۲۸ درصدی رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت :: افق میهن

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییر نمی کند.

به گزارش افق میهن، مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک با سخنگوی دولت و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دولت امروز تمامی مطالبات گندم کاران را تسویه خواهد کرد، اظهار داشت: به زودی همه مطالبات گندمکاران را تسویه می کنیم. دولت امروز با تامین مالی مطالبات گندمکاران را پرداخت خواهد کرد. او گذشته را نهایی کرده و از امروز روند پرداخت مطالبات را آغاز می کند. امسال این رقم ۲۱۵ هزار میلیارد تومان بود که تا پایان امروز با همه گندمکاران تسویه می شود.

وی ادامه داد: بودجه خرید تضمینی یا یارانه نان برای سال ۱۴۰۴ ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه محل تعیین ارز نیست و تامین کالاهای اساسی در اولویت دولت است. ما سعی کرده ایم با تغییر ناگهانی محاسبات مواجه نشویم. دولت در سیاست های ارزی خود روند افزایش تدریجی نرخ ارز ترجیحی را پیش بینی می کند تا در آینده به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کند.

مدیریت بنزین نیاز به اصلاح سیاست جامع دارد

خانم خانلو در پاسخ به اینکه بالاخره قیمت بنزین در سال آینده تغییر می کند یا خیر؟ وی گفت: در بودجه سال آینده تغییر قیمتی برای بنزین وجود ندارد اما باید این را هم در نظر بگیریم که شرایط مساعدی برای عرضه بنزین نداریم. واردات بنزین و مصرف بی رویه و موارد دیگر باعث شده تا بنزین در حالت عدم تعادل قرار گیرد. ادامه این روند برای مدیریت بنزین توصیه نمی شود. نحوه مصرف بنزین نامناسب است اما فعلا قیمت بنزین در بودجه تغییر نمی کند. اصلاحات باید تدریجی باشد و تکان دهنده نباشد. فقط یک نکته را اصلاح نکنیم چون دردی درمان نمی شود. ما باید در سطح بزرگ تری تصمیم بگیریم. در لایحه بودجه قیمت بنزین تغییر نمی کند و رقم واردات در بودجه به دلیل تهاتر و اصلاحات ۶۵ همت است.

بهبود بازار سهام یک سیاست بودجه نیست

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید: این مرحله اول لایحه بودجه است که طبق برنامه زمان بندی به مجلس ارسال شد. اولین بودجه ای که با برنامه هفتم تطبیق داده شده و قرار است با تصویب مرحله اول، مرحله دوم لایحه در بازه زمانی تعیین شده قانونی به مجلس ارسال شود.

وی ادامه داد: کمیسیون های عمومی صبح و عصر امروز لایحه بودجه سال آینده را بررسی می کنند و در صورت تصویب، رئیس جمهور صبح فردا در جلسه علنی مجلس حاضر می شود. آنچه باید گفته شود ویژگی لایحه بودجه است که انضباط بودجه است که با زمان بندی مناسب تا پایان سال ادامه خواهد داشت. میزان یارانه نقدی سال آینده تغییر نمی کند و در پرداخت یارانه بازنشستگان نیز تغییری نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد سازمان برنامه و بودجه گفت: در پرداخت یارانه ها بلاتکلیفی وجود ندارد. با توجه به ظرفیت هایی که در قانون برنامه هفتم وجود دارد، شناسایی گروه های یارانه ای دوباره توسط وزارت تعاون انجام شود.

خانم خانلو گفت: بهبود وضعیت بورس سیاست بودجه ای نیست بلکه انضباط و تامین مالی کمکی است که دولت می تواند به بازار سرمایه بکند. تمام تلاش دولت این بوده است که حداقل در چارچوب این سیاست های مالی منضبط بودجه خود به بازار سرمایه آسیبی وارد نشود.

۲۸ درصد رشد متوسط ​​حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به طور متوسط ​​۲۸ درصد است. ضریب افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران دولت با توجه به نرخ فرزندان محاسبه می شود و ضریب افزایش به تعداد فرزندان و سقف این افزایش تا ۴۵ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا