فناوری

متا به نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا متهم شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اتحادیه اروپا امروز متا را به نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) متهم کرد. اتهام اصلی متا در واقع مربوط به مدل “پرداخت یا رضایت” این شرکت است که در اواخر سال ۲۰۲۳ به کاربران اتحادیه اروپا ارائه شد. این مدل به این معنی است که کاربران یا باید برای استفاده بدون تبلیغات در پلتفرم های متا مشترک شوند یا با استفاده از داده های خود موافقت کنند. برای تبلیغات شخصی

بر اساس قوانین DMA اتحادیه اروپا، غول‌های فناوری مانند Meta زمانی که قصد استفاده از داده‌های شخصی کاربران در سراسر پلتفرم‌ها را دارند، باید از کاربران رضایت بگیرند. متا همچنین سال گذشته سرویسی را در اتحادیه اروپا راه اندازی کرد که در آن کاربران می توانستند با پرداخت اشتراک ماهانه از فیس بوک و اینستاگرام بدون تبلیغات استفاده کنند.

در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که کاربران اروپایی در صورت رضایت به استفاده از داده‌هایشان، خدمات رایگان و بدون آگهی دریافت خواهند کرد. اکنون، CNBC گزارش می دهد، اتحادیه اروپا متا را به دلیل مدل “پرداخت” یا “راضی کردن” خود به نقض قوانین DMA متهم کرده است.

قانون‌گذاران اروپایی می‌گویند مدل متا کاربران را مجبور می‌کند در ازای عدم پرداخت هزینه اشتراک، با ردیابی اطلاعات شخصی خود برای اهداف تبلیغاتی موافقت کنند. کمیسیون اروپا اکنون متا را از “نظر اولیه” خود مبنی بر عدم مطابقت مدل با DMA مطلع کرده است. البته متا قبلا گفته بود که این مدل DMA را نقض نمی کند.

این یافته ها در واقع ادامه تحقیقاتی است که توسط کمیسیون اروپا در ماه مارس انجام شد.فروردین ماه) مقابل متا شروع کرد. اکنون که نتایج تحقیقات اعلام شده است، متا می تواند به اتهام کمیسیون پاسخ دهد و در صورت تغییر مدل احتمالا از جریمه جلوگیری کند.

اما در صورت تایید نظر کمیسیون می تواند متا را تا ۱۰ درصد از کل گردش مالی شرکت جریمه کند. همچنین در صورت اتهام مجدد این شرکت، این جریمه می تواند تا ۲۰ درصد کل گردش مالی آن نیز برسد. لازم به ذکر است که مجموع درآمد متا در سال گذشته حدود ۱۳۵ میلیارد دلار (۱۲۵ میلیارد یورو) بوده است.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا اعلام کرد که سیاست های اپل و شرایط اپ استور، قوانین بازارهای دیجیتال را نقض می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا