ترندهای روز

متا و گوگل به‌دنبال ثبت قرارداد هوش مصنوعی با استودیوهای هالیوودی هستند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق گزارش‌ها متا و گوگل به استودیوهای هالیوود میلیون‌ها دلار برای امضای قراردادهای مجوزی پیشنهاد داده‌اند که می‌تواند ویدیوهای تولید شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی غول‌های فناوری را بهبود بخشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نتفلیکس و دیزنی از جمله استودیوهایی هستند که اگرچه تمایلی به امضای قرارداد برای استفاده از محتوای خود ندارند، اما ظاهرا “علاقه خود را به انواع دیگر همکاری ها ابراز کرده اند.” Warner Brothers Discovery نیز تمایل خود را برای مجوز برخی از برنامه های خود نشان داده است.

پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید ویدئو با قراردادهای هالیوودی

گوگل و متا ظاهرا امیدوارند که چنین معاملاتی بتواند ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیوی آنها را ارتقا دهد. گوگل به تازگی یک مدل تبدیل متن به ویدئو به نام Veo را معرفی کرده است. متا همچنین در حال تحقیق روی ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

شرکت‌های هوش مصنوعی در حال حاضر برای امضای قراردادهای مجوز با شرکت‌های رسانه‌ای رقابت می‌کنند. دیروز، OpenAI با NewsCorp، صاحب نشریاتی از جمله وال استریت ژورنال، قراردادی امضا کرد تا از مقالات آنها برای آموزش مدل های خود استفاده کند. متا همچنین در حال بررسی امضای قرارداد با ناشران برای دسترسی به اخبار و محتوای آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است.

اما، همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، استودیوهای هالیوود ممکن است در مورد چنین معاملاتی ملاحظاتی داشته باشند. در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است جذاب باشند، نگرانی های گسترده ای در صنعت سرگرمی در مورد نحوه استفاده شرکت های هوش مصنوعی از این ابزارهای نوآورانه وجود دارد. تنش این هفته زمانی آشکار شد که اسکارلت جوهانسون، بازیگر آمریکایی OpenAI را متهم کرد که صدای او را در فیلم Her برای مدل GPT-4o شبیه سازی کرده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا