اخبار اقتصاد ایران

مترو بازارمکاره زیرزمینی | خبرگزاری ایران تحلیل

امکان ندارد فردی از مترو تهران استفاده کند و از اتفاقات و مسائل روز شوکه نشود. بیکاری، عدم مدیریت روند گسترش، مشکلات اقتصادی در خانواده های کم درآمد و بدون درآمد قابل توجه، سیل مهاجران شهری به تهران و… از دلایل اصلی پیدایش بازارمکه در تونل های زیرزمینی است. بخش جالب این است […]

امکان ندارد فردی از مترو تهران استفاده کند و از اتفاقات و مسائل روز شوکه نشود. بیکاری، عدم مدیریت روند گسترش، مشکلات اقتصادی در خانواده های کم درآمد و بدون درآمد قابل توجه، سیل مهاجران شهری به تهران و… از دلایل اصلی پیدایش بازارمکه در تونل های زیرزمینی است. جالب اینجاست که مسافران مترو نیز به شرایط سخت مترو عادت کرده اند و به آزار و اذیت آن عادت کرده اند. به جز کلکته و بمبئی، کمتر شهر دنیا مانند مترو تهران را می توانید پیدا کنید. ماموران مترو خسته و نافرمانی از درگیری و حتی ضرب و شتم دستفروشان مترو کمتر علاقه ای به متفرق کردن این نیروهای حیله گر بازاری دارند، اما یکی از راه های کاهش فشار بر مسافران مترو و کمک به ماموران نیروی انتظامی است. این سیستم حمل و نقل مداخله شهرداری برای حل این مشکل است. مشکل آزاردهنده است. شهرداری با برپایی بازارچه های روزانه و هفتگی در مناطق مختلف و ایستگاه های متعدد مترو می تواند ضمن ساماندهی این تعداد بیشمار بیکار، مشکلات هنگفت را از دوش مسافران مترو و کارکنان زحمتکش این سازمان حمل و نقل شهری بردارد. در پنج ماهه اول سال جاری، نظرسنجی کلی از دستفروشان و نوازندگان مترو انجام شد و مشخص شد که ۶۰ درصد دستفروشان مترو را افراد بیکار، بازنشسته و سرپرست زن تشکیل می دهند و ۴۰ درصد مابقی را مهاجران شهرهای مختلف تشکیل می دهند. به تهران در صورت تمایل مترو و شهرداری تهران، طرح مذکور می تواند بهترین نقشه راه برای رفع مشکلات این سامانه و رفع مشکلات مسافران مترو که اکثریت آن ها اقشار کم درآمد هستند، به بهترین نحو باشد. نمی دانم، شاید این مقاله به سرنوشت مطالب مشابه دچار شود و به عنوان یک نوشدارو تلقی شود. شاید اگر مسافران مترو در زمره اقشار مرفه و کم چشم بودند، مشکلات دستفروشان مترو که بعضاً با مسافرانش برابری می کنند، خیلی زودتر حل می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا