اخبار اقتصاد ایران

متولدین سال ۱۴۰۲ سهامدار می‌شوند | به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه شود

وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ گفت: در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا این سهام را به متولدین ۱۴۰۲ بدهیم.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که طبق قانون بودجه با توجه به سهام متولدین ۱۴۰۱ آیا این سهام برای متولدین امسال است و در بودجه سال آینده نیز؟ آیا مورد توجه قرار گرفته است؟، تصریح کرد: هنوز در بودجه ۱۴۰۲ نداریم اما در مورد متولدین سال گذشته مشخصات حدود ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ۵۰۰ هزار ثبت نام کننده به تایید دستگاه اجرایی رسیده است.

وی افزود: آخرین جزئیات و فرآیند به والدین این نوزادان اعلام می شود و سازمان بورس نیز فرآیند تخصیص سهام را انجام می دهد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این موضوع قانون دائمی دارد و تصریح شده است که این کار باید از اواسط سال ۱۴۰۰ شروع شود، اما اعتبار لازم برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی نشد، بنابراین این کار از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

خاندوزی تصریح کرد: حتی اگر در بودجه سال ۱۴۰۲ نباشد، با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می کنیم تا این سهام را به متولدین ۱۴۰۲ بدهیم.

خانواده اردیبهشت وی در این ماه گفت که ماده ۱۱ قانون جمعیت جوانان وزارت اقتصاد را موظف به اختصاص سهام برای نوزادان کرده است که برای متولدین ۱۴۰۱ به ازای هر نفر یک و نیم میلیون تومان است که این سهام به نام باقی می ماند. نوزادان تا سن ۲۳ سالگی و با جمع آوری سود خود در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می کنند که در ۲۴ سالگی می توانند از آن استفاده کنند.

نحوه دریافت این سهام نیز با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند اعلام شد و برای قسمت جدید روش ها اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا