اقتصاد جهان

مجارستان: بدون نفت روسیه دوام نمی آوریم

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، پیتر شیارتو وزیر امور خارجه مجارستان هشدار داد که این کشور بدون نفت روسیه دوام نخواهد آورد و تاکید کرد که تصمیم اوکراین برای توقف ترانزیت نفت خام از طریق خطوط لوله در خاک خود چالشی جدی برای بوداپست است.

در ژوئن، کیف ترانزیت نفت خام غول انرژی روسیه لوک اویل از طریق خط لوله دروژبا را به دلیل تحریم ها به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام مستقیماً بر اقتصاد مجارستان و اسلواکی محصور در خشکی تأثیر گذاشت و آنها را از نفتی که لوک اویل قبلاً از طریق خاک اوکراین صادر کرده بود، محروم کرد.

سیجارتو روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه تجاری روسی RBK گفت که بدون واردات از روسیه، مجارستان کاملاً بدون نفت خواهد بود.

این دیپلمات گفت: ما نمی توانیم کشور را به معنای وسیع تغذیه کنیم. به بیان ساده، ما نمی توانیم تقاضای سوخت را تامین کنیم زیرا زیرساخت های جایگزین کافی نداریم.

در سال ۲۰۱۸، کیف تحریم‌هایی را علیه لوک اویل اعمال کرد و این شرکت را از واگذاری تجارت خود در این کشور و همچنین تجارت و مشارکت در خصوصی‌سازی یا اجاره املاک دولتی منع کرد.

لوک اویل به انتقال نفت خام از طریق خط لوله دروژبا ادامه داد زیرا تحریم های اتحادیه اروپا بر این جریان ها تأثیری نداشت.

در دسامبر ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا حمل و نقل نفت خام روسیه از طریق دریا را به عنوان بخشی از تحریم های گسترده علیه مسکو پس از جنگ اوکراین ممنوع کرد.

مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک از سوی مقامات اتحادیه اروپا معافیت هایی اعطا کردند تا به آنها اجازه دهند منابع جایگزین پیدا کنند.

اسلواکی و مجارستان تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که علیه سیاست این اتحادیه مبنی بر ارائه کمک های نظامی به کی یف در درگیری با مسکو صحبت کرده اند. هر دو کشور بارها خواستار حل بحران از طریق دیپلماسی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا