فناوری

مجاز شدن مدارس برای برپایی کلاس فوق برنامه در روزهای تعطیل با استفاده از معلمان بازنشسته

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد با بیان اینکه در بند آموزش برنامه هفتم توسعه طبق نظر دولت، مجلس و شورای نگهبان شاهد بالاترین کیفیت هستیم، گفت: از برنامه پنج ساله در این سال ها شاهد بودیم که بسیاری از مراکز آموزشی در ساعات و تعطیلات غیر آموزشی مانند روزهای تابستان، پنجشنبه ها و جمعه ها و ساعات بعدازظهر تعطیل بودند.

وی با اشاره به اهمیت باز بودن مدارس در ساعات و روزهای غیرآموزشی و غیرآموزشی برای تعمیق یادگیری دانش آموزان و مشارکت آنان در برنامه های فرهنگی و تربیتی، افزود: یکی از دلایل تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در ایام غیر آموزشی. روزها. – ساعات آموزشی و غیر آموزشی و تعطیلات برای برگزاری برنامه های تکمیلی می باشد. قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات و قانون منع به کارگیری بازنشستگان و این دو قانون باعث شده تا مدارس و مراکز آموزشی نتوانند از ظرفیت معلمان شاغل و معلمان بازنشسته برای برگزاری برنامه های فوق العاده استفاده کنند.

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بر اساس مصوبه ای در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است که آموزش و پرورش از ظرفیت معلمان بازنشسته و شاغل در ساعات غیر تدریس استفاده کند. تعطیلات برای فعال سازی مدارس و مراکز آموزشی.

ستاری فرد ادامه داد: تا کنون منعی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دولتی و غیردولتی برای برگزاری برنامه های فوق العاده وجود نداشته است و آنچه ممنوع شد، استفاده از ظرفیت کارگران شاغل و بازنشسته بود که این امر موجب می شود مورد باشد با مصوبه مندرج در برنامه هفتم حذف می شود و این می تواند به فعال شدن مدارس و تبدیل مدرسه به مرکز آموزشی محله کمک کند.

وی بیان کرد: مربیان و معلمان شاغل و بازنشسته با صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه ای در اجرای فوق برنامه ها و فعالیت های آموزشی و فرهنگی در ساعات غیرآموزشی و تعطیلات مجاز به فعال سازی مدارس در این ساعات و تعطیلات شدند. این ظرفیت اجتماعی هدر نمی رود و می توان شاهد افزایش بهره وری مدارس بود و می توان از ظرفیت های عمومی و غیردولتی نیز استفاده کرد.

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین بررسی ها ایسپامدرسه قدرتمند قابل اعتماد ترین مکان مناسب و معلم قابل اعتماد ترین شخص برای عموم شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا