اخبار اقتصاد ایران

مجوز‌های قدیمی تا یک ماه دیگر بی اعتبار می‌شوند+ نحوه ثبت نام

سید امیر سیاح گفت: انتظار داریم تا پایان مهلت قانونی اردیبهشت حدود دو میلیون مجوز کاغذی دیگر در این ماه به شناسه های منحصر به فرد تبدیل می شود.

ایران تحلیل، رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد: تا یک ماه دیگر هر فعال اقتصادی که فاقد مجوز الکترونیکی با شناسه منحصر به فرد باشد، بدون مجوز از نظر ضوابط تلقی می شود. قانون و دولت و سیستم های بانکی.

سید امیر سیاح گفت: انتظار داریم تا پایان مهلت قانونی اردیبهشت حدود دو میلیون مجوز کاغذی دیگر در این ماه به شناسه های منحصر به فرد تبدیل می شود.

جهانگرد گفت: تقریبا بهمن ماه گذشته که با تلاش صدا و سیما این کار را آغاز کردیم تا امروز حدود ۳۲۰ هزار مجوز کارت شناسایی منحصربفرد صادر شده است و پیش بینی می شود تا پایان مهلت قانونی که به پایان می رسد. اردیبهشت در این ماه، حدود دو میلیون مجوز کاغذی دیگر به شناسه های منحصر به فرد تبدیل خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام استان ها، صنایع و وزارتخانه ها بهترین عملکرد و کدام ضعیف ترین عملکرد را داشته اند، گفت: در بین استان ها استان لرستان و همچنین استان های گیلان، خراسان جنوبی و همدان بیش از همه مجوزهای کاغذی دارند. آنها تبدیل به شناسه منحصر به فرد شد و در دستگاه ها آخرین آماری که داریم به جز مجوزهای تجاری، وزارت ارتباطات و ورزش تعداد بیشتری از مجوزهای کاغذی آنها را به شناسه یکتا تبدیل کرده است.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ادامه داد: متاسفانه در این زمینه استان های بوشهر، ایلام و گلستان ضعیف ترین عملکرد را از خود نشان داده اند.

سیاح که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با اشاره به نحوه تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه منحصر به فرد گفت: هرکس مجوز یا مجوز کاغذی دارد کافی است در گوشی خود به سایت mojavez.ir مراجعه کرده و گزینه تبدیل را انتخاب کند. . مجوز قبلی برای شناسه منحصر به فرد، با ارائه کد پستی محل کار و کد درج شده در مجوز، شناسه منحصر به فرد را به صورت رایگان و آسان دریافت کنید.

وی ادامه داد: برای برخی از دستگاه هایی که از نظر فناوری اطلاعات قدیمی هستند و یا مجوز آنها قدیمی است و کد ندارند نیز ارسال عکس مجوز الزامی است. اما افرادی که پروانه کسب یا پروانه کسب آنها دارای کد است می توانند تنها با ارائه کد ملی، شماره سریال پشت کد ملی و کد روی پروانه کاغذی، شناسه یکتا را در عرض چند دقیقه دریافت کرده و نام و پروانه خود را وارد کنند. مشاهده بانک اطلاعات کسب و کار کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا