بانک و بیمه

مجوز افزایش سرمایه بیمه تجارت نو صادر شد

به گزارش افق میهن، در متن اسناد و مدارک قانونی افزایش سرمایه بیمه تجارت نو توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب دی ماه ۱۳۸۳) درخواست افزایش سرمایه در این سازمان انجام شد و انتشار سهام جدید شرکت بیمه تجارت نو (سهام عادی) مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی به مواردی که حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط به انتشار سهام باشد، رسیدگی نشده و افزایش سرمایه با مشخصات ذیل و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از این نظر بلامانع است. . مبلغ افزایش سرمایه ۶۰۰۰ میلیارد ریال و از محل مطالبات و وجوه نقد سهامداران است.

ضمناً با توجه به مفاد ماده ۸ آیین نامه اجرایی تغییر سرمایه شرکت ها مندرج در ماده ۱۴۱ لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت آمده است که «سازمان صرفاً اجازه برگزاری می دهد. مجمع عمومی عادی سالیانه فوق العاده با دستور کار افزایش سرمایه. در صورتی که در صورت افزایش سرمایه، شرکت از شمول ماده مذکور خارج شود، لازم است مجمع عمومی فوق العاده مرحله دوم افزایش سرمایه را از مبلغ ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال تا مبلغ ۲۴۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات موجود سهامداران و جریان وجوه نقد (مبلغ ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) برای تغییر ساختار مالی جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ باید با طرح قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت موافقت و اجرای آن تفویض شود. به مدت دو سال به هیئت مدیره تا هیئت مدیره شرکت پس از اخذ موافقت از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اجراء اقدام نماید.

لطفاً توجه داشته باشید که اشتراک ممکن است حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز شروع شود. در صورت عدم شروع اشتراک در مدت تعیین شده، این مجوز قطع می شود و باید مجوز جدیدی از این سازمان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا