اخبار بورس

مجوز اولین عرضه اوراق مرابحه ارزی توسط “تملت”/ صندوق بازنشستگی تکمیلی “تملت” در مرحله صدور مجوز است

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه ملت موارد زیر مطرح شد:

مدیرعامل شرکت تامین مالی بانک ملت گفت: تنها شرکت تامین سرمایه متخصص ارز هستیم.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلمجمع شرکت تامین سرمایه بانک ملت روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با حضور ۹۰.۵ درصد از سهامداران تشکیل می شود.

به گزارش ایران تحلیل، افشار سرکانیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در مجمع عمومی این شرکت اظهار داشت: بیش از ۸۳ درصد سهام متعلق به گروه مالی و زیرمجموعه های بانک ملت است و ۸ درصد از سهام این شرکت موجود است. . در طول ۲۴ ماه گذشته رتبه ما از ۶ به ۱ بهبود یافته است.

وی افزود: جایگاه شرکت از نظر اوراق بدهی ریالی منتشر شده در رتبه سوم تثبیت و با احتساب اوراق ارزی شرکت به رتبه اول ارتقا یافت.

سرکانیان ادامه داد: در سال مورد بررسی ۱۰ شرکت را تامین مالی کردیم. در حال حاضر اوراق ۵۹۵۰ میلیارد تومانی در حال بررسی و آزادسازی هستیم. سال گذشته با رویکرد خلاقانه و نوآورانه، شجاعت و استفاده از توانمندی های بانک ملت با هدف تامین نیاز ارزی پروژه ها و جذب منابع ارزی غیرمولد و راکد، اولین انتشار اوراق ارزی به تصویب مرکز مرکزی رسید. بانک برای تامین مالی جمع آوری گاز، فلر بیدبلند خلیج فارس را دریافت کرد. شرکت تامین سرمایه بانک ملت از ابتدا در تهیه و تدوین دستورالعمل مشارکت داشت. عناصر اوراق قرضه ارزی با اوراق قرضه ریالی متفاوت است. مشاور بازنشستگی شرکت تامین سرمایه بانک ملت، ضامن پرداخت، بدهکار و عامل فروش بانک ملت بود. بانک مرکزی به دلیل ابتکار آنها به بانک ملت و بانک ملت گواهی تقدیر اعطا کرد.

جایگاه بانک ملت در صنعت از نظر خالص دارایی های تحت مدیریت از رتبه هشتم به چهارم ارتقا یافت. این شرکت از منابع و اموال سرمایه گذارانی که از طریق صندوق های آتیه ملت، اوج ملت و بازاردارانی، صندوق موقوفه ملت و … با آنها در ارتباط است استفاده می کند. صندوق دوم بازرگانی ملت در بین ۱۰ صندوق بازار سرمایه با بازدهی ۷۱ درصدی مقام اول را به خود اختصاص داد.

سرمایه ثبت شده “تملات” ۲۵ درصد رشد کرده است. نسبت به دوره ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰/۱۰/۱۴۰، سود عملیاتی ۱۷۸ درصد، سود خالص ۷۷ درصد و درآمد عملیاتی ۱۰۹ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص بازگشت سهام «تملات» گفت: در ۱۲ ماه مانده به پایان. دی در ماه ۱۴۰۲ سود تاملات با رشد ۲۰ درصدی همراه بود، شاخص صنعت ۱۲ درصد منفی و شاخص کل ۳۱ درصد بود. طبیعی است که باید بالاتر از شاخص بودیم. اما صنعت مهم است. ما یک صنعتگر واقعی هستیم و در مقایسه با صنعت خودمان به بازده خوبی دست یافته ایم. درخواست صندوق بازنشستگی اضافی در مرحله تایید است. برای مقابله با این خطرات، کنترل‌های داخلی شرکت، ارزیابی ریسک اعتباری ابزارهای بدهی حسابرسی شده و منتشر شده، و شناسایی ریسک و مدیریت ریسک واحد تجاری بهبود یافته است.

وی در خصوص برنامه های آتی شرکت تامین سرمایه ملت تصریح کرد: افزایش سرمایه شرکت از ۲۷ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال با هدف تقویت ساختار مالی، ارتقای نسبت کفایت سرمایه، توسعه فعالیت های تامین مالی و افزایش سودآوری است.

وی افزود: سه مقاله دیگر در دست بررسی داریم و امیدواریم تا پایان روز این کار را انجام دهیم. اردیبهشت ماه منتشر می شود. ما تنها سرمایه گذار متخصص در انتشار ارز هستیم. افزایش ارزش خالص دارایی ها و بهبود بیشتر کیفیت دارایی های صندوق. ورود به فضای اختصاصی مدیریت سبد خرید یکی از برنامه های پیش رو است. ما به توسعه سیستم های نرم افزاری ادامه خواهیم داد. اقدامات آتی نیز در سامانه فراسود ملت انجام خواهد شد از جمله: ب. ایجاد خدمات خرید بدون مجوز و غیره.

ادامه دنبال می شود…

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا