ورزشی

مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها؛ خیلی دور خیلی نزدیک

مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس مانع بزرگی برای جواز حضور این دو باشگاه پرطرفدار برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است حضور دو باشگاه با مالکیت مشترک در یک تورنمنت می تواند شبهه تبانی را ایجاد کند. کسانی که با حاشیه های فوتبال ایران آشنا هستند از رقابت شدید و سرسخت این دو باشگاه و هوادارانشان آگاه هستند اما معیار AFC اساسنامه مسابقات است و نمی خواهد در حد شایعه بماند.

این رویه ای است که در سراسر جهان وجود دارد و یوفا به شدت به آن پایبند است. این بحث در حالی داغ شده است که خیرونا، یکی از باشگاه های متعلق به گروه فوتبال سیتی، در لالیگا به اوج خود رسیده است و انتظار می رود با حفظ فرم چشمگیر خود از ابتدای فصل، یکی از رتبه های اول تا چهارم را به پایان برساند. مهم ترین باشگاه تحت مالکیت این گروه منچسترسیتی است، اما سایر باشگاه های این گروه که به آنها باشگاه های خواهر خوانده می شود، روابط مالکیتی و مدیریتی با یکدیگر در هم تنیده اند. طبق قوانین فعلی یوفا، دو باشگاه خواهر نمی توانند در یک تورنمنت شرکت کنند و در صورت صعود هر دو به لیگ قهرمانان اروپا، اولویت با تیمی است که در رده بالاتر لیگ داخلی قرار دارد. البته یوفا قرار است در آینده قوانین سخت تری را وضع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا