فرهنگ و هنر

مجید پتکی: همه منتظر هستند که «جایزه» بگیرند :: افق میهن

مجید پتکی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: در کنار توجه به پیشکسوتان باید به معرفی چهره های جدید نیز توجه کنیم.

به گزارش افق میهن، مجید پتکی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در این مهمانی خواستگاری کرد مهر سینمای ایران باید یک بخش مجزا برای سینماگران جوان و چهره های جدید بازیگری در نظر گرفته شود تا در جلسات با یکدیگر تعامل و گفتگو کنند و معرفی شوند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی در این خصوص تصریح کرد: باید به بازیگرانی که به خصوص در دهه اخیر وارد سینما شده اند بیشتر توجه کنیم. خیلی خوب است که از جانبازان تجلیل می شود، اما باید بدانیم که این جوانان امروزی، جانبازان ۲۰ سال آینده کشور ما هستند. اما اگر در این زمان که تعداد مدارس زیاد شده و استعدادهای بسیار خوبی از آنها بیرون آمده اند، به آنها نرسیدیم، ممکن است تا ۲۰ سال آینده برای فرزندانمان پیشگام نداشته باشیم. دیده شده که جوانان ۲۰ سال کار می کنند و بعد شغل دیگری پیدا می کنند.

پتکی یادآور شد: فرزندان ما در آینده دیگر اساتیدی مانند آقایان فخیم زاده، نجفی، خیری، کیانیان و… را نخواهند شناخت و در عین حال نسل جوان منتظر چهره های جوان است و باید به آنها برسیم. اگر در جشن مهر اگر سینمای ایران بخشی را بگذارد تا این جوانان بیشتر در کنار پیشکسوتان دیده شوند، قطعا تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر همیشه می دیدم عده ای با هم زاویه دارند به جای اینکه با هم جلسه داشته باشند و صحبت کنند به اختلافات دامن می زنند. متاسفانه دیالوگ بین افراد نمی شود و همه منتظر جایزه گرفتن هستند و حالت رقابت و رفاقت از بین رفته است.

پتکی در پایان تصریح کرد: با این روند تا ۲۰ سال آینده چیزی به عنوان پیشگام در هنر برای فرزندان ما وجود نخواهد داشت و بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان اروپا و سایر کشورها به مراتب از ما پیشی خواهند گرفت. همین الان از نسل جوان بپرسید بازیگر جوان مورد علاقه شما در سینمای کشور کیست؟ آنها حتی نمی توانند ۵ نفر را نام ببرند مگر اینکه در کلاس های بازیگری شرکت کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا