محاسبه بیمه شخص ثالث از ۱۴۰۵ بر پایه رفتار راننده | بیمه مرکزی ۶ مدیر متخلف را برکنار کرد
رئیس بیمه مرکزی بیمه گفت: “مدیر بیمه به دلیل تخلفات برکنار شد و بر اساس رفتار راننده از ۳ سالگی محاسبه می شود ؛ تغییری که می تواند مجازات ها را واقعی کند و هم تخفیف.
با توجه به بانک اطلاعات اطلاعات Diarmirza ، ، Parviz Khosrowshahi ، رئیس بیمه مرکزی بیمه مرکزی ، برنامه ریزی بیمه سوم را بر اساس مدل مبتنی بر راننده سال ۴ توصیف کرد. وی همچنین از رد صلاحیت مدیر بیمه ، تعلیق برخی از فعالیتهای بیمه و طراحی سیستم های نظارت جدید خبر داد.
در برنامه رسانه ملی ، وی سه ماموریت اصلی این موسسه را تحت نظارت فعالیت صنعت بیمه ، توسعه و تعمیم بیمه در کشور و بیمه اتکایی اجباری به عنوان “لنگر اطمینان” شرکتهای بیمه ذکر کرد. وی گفت: هدف از نظارت ، محافظت از منافع بیمه گذاران و کنترل رفتار شرکت ها در پرداخت مناسب و به موقع خسارات است.
جزئیات بیمه اتکایی اجباری
Khosrowshahi توضیح داد که بیمه اتکایی اجباری نوعی بیمه مضاعف برای پوشش برخی از خطرات شرکت ها است. به گفته وی ، این سیستم در سال ۳ با تأسیس بیمه ایران آغاز شد و سهم حق بیمه زندگی منتقل شده به بیمه ایران از ۲ ٪ به ۲ ٪ افزایش یافته است. در حال حاضر حدود پنج شرکت بیمه اتکایی در کشور فعال هستند.
رئیس بیمه مرکزی گفت: تحریم ها یکی از چالش های جدی صنعت بیمه است و گفت که محدودیت خریدهای بیمه خارجی توسط ابتکارات داخلی جبران شده است. وی افزود: بیشتر تخلفات شرکتها در زمینه خسارت بوده اند و تاکنون مدیر متخلف به حالت تعلیق درآمده و برخی از شرکت های بدون فعالیت بیمه به حالت تعلیق در آمده اند.
به گفته Khosrowshahi ، بیمه مرکزی سلف را با چهار شاخص راه اندازی کرده است. همچنین ، نرخ نفوذ بیمه در ایران ۴.۹ ٪ است که از میانگین جهان ۲ ٪ است و مستقیماً با درآمد سرانه ارتباط دارد.
شکایات و آگاهی مردم را افزایش دهید
وی از افزایش شکایات در مقایسه با سال گذشته خبر داد و دلیل اصلی آن آگاهی گسترده از حقوق آنها و انتشار شکایات بود. وی خاطرنشان کرد: در طول جنگ ، این آسیب توسط دو وسیله نقلیه بیمه شده و بیمه شده ارزیابی شد که ۲ میلیارد تومانس ارزش داشت.
بیمه سومین حزب راننده از سال آینده
Khosrowshahi با اشاره به برنامه مبتنی بر راننده در بیمه سوم ، گفت که این طرح دارای سه مرحله است: طراحی نرم افزار و شاخص های نمره ریسک ، اصلاح مقررات در شورای عالی بیمه و اجرای در محاسبه حق بیمه. وی اعلام کرد که مرحله طراحی و پیش نویس از لالها به اتمام می رسد و حق بیمه بر اساس رفتار راننده محاسبه می شود و از سال ۲ اجرا می شود.