فناوری

محبوبیت هوش مصنوعی احتمالاً باعث افزایش فروش کامپیوتر‌ها در سال ۲۰۲۴ خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر اساس تحقیقات منتشر شده، رکود در فروش رایانه های شخصی به پایان خود نزدیک شده است. زیرا به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۴ رایانه‌های شخصی خود را ارتقا می‌دهند. با توجه به رونق هوش مصنوعی مولد، مصرف‌کنندگان به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید هستند.

طبق گزارش CNBC، با برنامه ریزی مشتریان برای ارتقای رایانه های شخصی خود، بازار رایانه های شخصی در سال ۲۰۲۴ به رشد ۸ درصدی باز خواهد گشت. عوامل مختلفی مانند ظهور دستگاه های جدید مجهز به هوش مصنوعی باعث این افزایش فروش خواهد شد. لازم به ذکر است که سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال طلایی فروش رایانه های شخصی بود.

فروش رایانه های شخصی پس از رکود چهار ساله افزایش یافت

بر اساس تحلیل Canalys، انتظار می‌رود بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ به رشد قبلی خود بازگردد، زیرا مشتریانی که از زمان همه‌گیری کرونا رایانه‌های خود را ارتقا نداده‌اند، سال جدید را زمان خوبی برای خرید رایانه جدید می‌دانند. همچنین محبوبیت هوش مصنوعی و معرفی کامپیوترهای مجهز به این فناوری یکی از دلایل مهم این افزایش فروش خواهد بود.

از طرف مایکروسافت، مطابق با چرخه عمر پشتیبانی ۱۰ ساله خود، از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲) مهر ۱۴۰۴) به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پایان می دهد. این عامل همچنین کاربران را به سمت خرید کامپیوترهای جدید سوق خواهد داد. با توجه به تقاضای کاربران برای مهاجرت به ویندوز ۱۱، انتظار می رود بازار رایانه های شخصی از سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۴ درصد رشد کند.

طبق داده ها، سال ۲۰۲۰ شاهد بالاترین رشد فروش رایانه های شخصی از سال ۲۰۱۰ بوده است. امسال با شیوع ویروس کرونا و افزایش کار از راه دور کارمندان، بسیاری از مردم به رایانه های شخصی جدید نیاز داشتند که قطعاً فروش آن را افزایش داد.

این داده ها همچنین نشان می دهد که محموله های جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به ۶۸.۵ میلیون دستگاه رسیده است که نشان دهنده کاهش ۷.۲ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا