ترندهای روز

محدوده آرامستان جدید تهران مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معاون شهردار تهران می گوید زمینی در جنوب شرق تهران برای ساخت مقبره تملک کرده ایم.

ظرفیت بهشت ​​زهرا در حال تکمیل است و اگر به زودی قبرستان ساخته نشود، اموات بر زمین می مانند، این موضوع در چند ماه گذشته بارها از سوی مدیران شهری اعلام شده است.

مساحت قبرستان جدید تهران مشخص شد

حسین نظری، معاون شهردار تهران می گوید: «زمینی برای ساخت قبرستان در جنوب شرق تهران گرفته ایم» و قطعاً تا پایان سال قبرستان جدیدی در تهران ساخته می شود. آیا گورستان امسال ساخته می شود یا خیر؟

مشکل کمبود جا برای دفن اموات از ۲۰ سال پیش در تهران شروع شد و بهشت ​​زهرا در این مدت دو بار توسعه یافته است. اگر امسال قبرستان جدید ساخته نشود به گفته مدیران شهری از سال آینده برای دفن اموات با مشکل مواجه می شود.

شهرداری ۵ نکته را برای ساخت قبرستان به شورای شهر پیشنهاد داده و شورا در حال بررسی است. معاون شهردار تهران می گوید با هماهنگی اوقاف ۴۲ هکتار زمین (یک هفتم متراژ فعلی بهشت ​​زهرا) در جنوب شرق تهران را تملک کرده ایم. بودجه کار تامین شده و در صورت تصویب در شورای شهر عملیات ساخت قبرستان آغاز خواهد شد.

برای دفن اموات نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز کمبود فضا وجود دارد و ساخت مقبره در وسط شهر باعث گلایه مردم شده است.

امید ترابی کارشناس مسائل شهری می گوید شهرداری می تواند از ظرفیت قبور ۳۰ ​​ساله بهشت ​​زهرا به جای قبرستان سازی در نقاط مقابل شهر استفاده کند.

از سوی دیگر، حمید رضایی فر، کارشناس مسائل شهری می گوید: در اطراف بهشت ​​زهرا ساختمان های مسکونی وجود دارد و اگر حداقل فضا وجود داشته باشد، به دلیل شرایط ترافیکی و مشکلات اجتماعی، دیگر نمی توان از این قبرستان استفاده کرد.

کارشناسان معتقدند با توجه به گستردگی شهر و مسائلی مانند پدافند غیرعامل و ملاحظات شرایط بحران، مقبره ها باید در جغرافیای شهر توزیع شود. تمامی مقبره های تهران باید از شورای عالی ترافیک مجوز ساخت بگیرند تا مشکلات بهشت ​​زهرا تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا