فناوری

محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای نوجوانان چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: شرکت متا در نظر دارد محدودیت های جدیدی را برای دسترسی این گروه سنی به اینستاگرام اعمال کند تا نوجوانان را از آسیب ها و آزارهای احتمالی در فضای مجازی در امان نگه دارد.

تصمیمی که با توجه به محبوبیت روزافزون پلتفرم محبوب شبکه های اجتماعی در بین نوجوانان، احتمالا مورد استقبال والدین قرار خواهد گرفت.

در این گزارش به تدابیر امنیتی جدید متا برای اینستاگرام می پردازیم که نوجوانان و والدین باید با آن آشنا باشند.

با توجه به محدودیت‌های اعلام‌شده، کاربران زیر ۱۸ سال اینستاگرام به‌طور خودکار یک «اکانت نوجوان» با ویژگی‌های سخت‌گیرانه‌تر حفظ حریم خصوصی خواهند داشت.

مقررات جدید حفاظتی و تدابیر امنیتی اینستاگرام در حالی رونمایی شد که شرکت های فعال در این زمینه اخیراً برای اطمینان از ایمنی افراد زیر سن قانونی زیر نظر نهادهای نظارتی قرار گرفته اند.

اینستاگرام، یکی از زیرمجموعه‌های متا، اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های ایمنی جدید، تأیید والدین برای برخی ویژگی‌ها اجباری خواهد بود.

همچنین علاوه بر خصوصی سازی خودکار پروفایل نوجوانان، دسترسی آنها به محتوای حساس محدودتر خواهد شد و امکانات جدیدی برای محدود کردن زمان صفحه نمایش ارائه می شود.

برای اولین بار، افراد زیر ۱۵ سال برای لغو تنظیمات محدودیت های سخت به اجازه والدین یا قیم خود نیاز دارند. با این حال، افراد ۱۶ تا ۱۷ ساله برای این کار نیازی به تایید والدین خود نخواهند داشت.

اینستاگرام در پستی نوشت: «این یک تجربه جدید برای حمایت بهتر از والدین است و به آنها آرامش خاطر می دهد که نوجوانانشان با حفاظت بیشتر و بهتر ایمن هستند.

اقدامات و محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان در میان افزایش انتظارات برای محافظت از کاربران جوان و نوجوان در رسانه‌های اجتماعی اعمال شده است.

در همین راستا، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، ژانویه گذشته مجبور شد از خانواده‌های کودکانی که در پلتفرم‌های شرکتش مورد آزار، آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، از کنگره آمریکا عذرخواهی کند.

علاوه بر این، اخیراً نگرانی‌ها در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان و همچنین رویکرد اعتیادآور فناوری افزایش یافته است.

به گفته مسئولان شرکت متا، تغییر خودکار حساب کاربری نوجوانان در آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا تا ۶۰ روز طول می کشد و این روند در اواخر سال جاری برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا کلید خواهد خورد.

متا در بیانیه ای گفت: «نوجوانان ممکن است در مورد سن خود دروغ بگویند.

این شرکت همچنین اشاره کرد که در حال توسعه یک فناوری ویژه است که به طور فعال حساب های کاربری مرتبط با نوجوانان را شناسایی می کند.

برخی از تغییرات کلیدی عبارتند از:

نوجوانان باید فالوورهای جدید را تأیید کنند و افرادی که آنها را فالو نمی کنند نمی توانند با آنها تعامل داشته باشند.

فقط افرادی که نوجوانان آنها را دنبال می کنند می توانند به آنها پیام دهند.

محدودیت‌هایی برای محتوای حساس و خشونت‌آمیز مانند دعوا و نزاع اعمال می‌شود تا نمایش چنین محتواهایی در مناطقی مانند Explore و Rails محدود شود.

کلمات و عبارات توهین آمیز از نظرات و درخواست های پیام خصوصی نوجوانان فیلتر می شود.

پس از ۶۰ دقیقه استفاده روزانه، اعلان‌ها به نوجوانان یادآوری می‌کنند که از سیستم خارج شوند.

ویژگی های جدید برای والدین عبارتند از:

والدین می توانند ببینند که نوجوانشان در هفت روز گذشته با چه کسی پیام داده است، اما نمی توانند محتوای پیام ها را بخوانند.

والدین می توانند محدودیت های زمانی سختی را برای استفاده روزانه تعیین کنند. پس از رسیدن نوجوان به این حد، دسترسی به برنامه برای او مسدود می شود.

والدین می توانند از دسترسی نوجوان خود به اینستاگرام در طول شب یا در دوره های زمانی خاص جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا