محدودیت های جدید چین صنعت جهانی خودرو را فلج می کند
به گفته خبرگزاری TASNIM ، فایننشال تایمز در گزارشی روز یکشنبه هشدار داده است: محدودیت های جدید صادرات چین در مورد مواد معدنی نادر کشور می تواند تولید خودرو را متوقف کند (در سراسر جهان) ، به ویژه که ذخایر ضروری آهن در صورت تمایل کامل از پکن تکمیل می شود.
چین پیش از این محدودیت های صادرات خود را در هفت زمین نادر و آهنربای مهم برای وسایل نقلیه برقی ، توربین های بادی و هواپیماهای جنگی در این ماه گسترش داده بود که در پاسخ به تعرفه ۱۴۵ ٪ رئیس جمهور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده.
افسران دولتی ، افراد تجاری و مدیران صنعت خودرو گفتند که شرکت ها از آنجا که انتظار می رود این موجودی باشد ، به مدت سه تا شش ماه کافی بود ، مواد بیشتری را ذخیره کرده و منابع جایگزین را برای جلوگیری از اختلالات اساسی پیدا می کنند.
جان گیس ، تاجر فلزی در Trendium ، که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت است ، هشدار داد که مشتریان تعجب می کنند و بیشتر گروه های خودرو و تأمین کنندگان آنها فقط دو تا سه ماه ذخیره مغناطیسی دارند.
وی گفت: “اگر شاهد صادرات این آهن ربا به اتحادیه اروپا یا ژاپن در همان زمان یا حداقل در همان زمان باشیم ، در زنجیره تأمین خودروها مشکلات جدی خواهیم داشت.”
محدودیت های جدید چین بر عناصر کف نادر “سنگین” و “با اندازه متوسط” متمرکز است که برای تولید آهنرباهای با عملکرد بالا با عملکرد بالا مانند دایرپروزیوم ، توربیوم و ساماریوم ضروری است.
این مواد برای کاربردهای نظامی مانند تولید جت ، موشک و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین روتورها ، موتورها و سیستم های انتقال برق اتومبیل های برقی و هیبریدی از اهمیت اساسی برخوردار هستند.
یک مقام عالی از صنعت خودرو گفت که محدودیت های معدنی “عواقب بسیاری” برای تسلا و سایر تولید کنندگان خودرو خواهد داشت. وی این محدودیت ها را در مورد شدت ۱ تا ۱۰ از ۷ یا ۸ توصیف کرد.
“این نوعی انتقام است که دولت چین می تواند بگوید.
فلزات نادر از کف به طور معمول در لایه های زمین رخ می دهد ، اما استخراج آنها کم و سازگار با محیط زیست است و چین تقریباً انحصار پردازش عناصر نادر خاک را دارد.
عناصر کف نادر “سبک” مانند Neodim و Dreadaimim ، که در آهنربا استفاده می شوند ، هدف قرار نمی گیرند و پکن را قادر می سازد تا هنگام تشدید جنگ تجارت ، کنترل های خود را گسترش دهد.
محدودیت های تحمیل شده توسط چین نیاز به اجازه صادرات مواد معدنی از کشور دارد.
با این حال ، اجرای این محدودیت ها ، که در سال ۲۰۲۳ در پاسخ به حرکت ایالات متحده برای جلوگیری از دسترسی چین به فناوری تراشه آغاز شد ، هنوز به طور کامل اجرا نشده است.
صادرکنندگان چینی قبلاً با اعلام میزان خشونت در قراردادهای صادراتی از زمین های نادر و آهن ربا ، این مواد را از بازار خارج کرده اند ، که قیمت این مواد اولیه را مبهم دارد.
ژاپن و سایر کشورها امیدوارند که بتوانند از طریق Linnas استرالیا ، که می خواهند کارخانه فرآوری خود را در مالزی تا اواسط سال ۲۰۱۲۵ برای تولید دیسپروستیک و تاربیوم گسترش دهند ، بر حکومت چین در صنعت نادر خاک غلبه کنند.
یک مقام دولتی ژاپن گفت: ذخایر زمین نادر شدید برای جلوگیری از سردرگمی احتمالی در زنجیره تأمین خودرو کافی نیست.
وی افزود: ذخایر ملی باید بتواند بیش از دو تا سه ماه از موجودی تولید کنندگان خودرو را کمک کرده و فشار نقص را کاهش دهد.
این مقام گفت: “سؤال این است که آیا ما می توانیم یک زنجیره تأمین جدید و جایگزین را در زمان مناسب ایجاد کنیم تا بتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم.”
پایان پیام/