اقتصاد جهان

محدودیت واردات خودرو کارکرده به پاکستان در حمایت تولید داخل

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از داون نیوز، انتظار می رود دولت پاکستان در بودجه آتی محدودیت های مختلفی را برای واردات خودروهای فرسوده در راستای احیای صنعت خودروسازی داخلی اعمال کند.
با توجه به تبلیغات گسترده رسانه ای علیه واردات خودروهای فرسوده و تاثیر منفی آن بر فروش خودروهای ساخت داخل، نمایندگی ها و شرکت های داخلی، سهامداران بخش خودرو پاکستان در سال ۲۰۱۹ جلسات مختلفی را با وزرای مربوطه و شهباز شریف نخست وزیر این کشور برگزار کرده اند. ۲۰ روز گذشته آنها این کار را کردند
فعالان صنعت بر این باورند که میانگین واردات ماهانه ۳۰۸۵ دستگاه خودروی فرسوده در ۱۰ ماهه سال مالی ۲۰۲۴ در مقایسه با ۴۰۷۱ دستگاه در سال مالی ۲۰۲۳ به صنعت خودروسازی داخلی کشور ضربه می زند.
به گفته رئیس ایندوس موتور پاکستان، دولت این کشور مایل است واردات این خودروها را محدود کند.

گفت یک دستور وجود دارد. دولت باید به طور کامل جلوی واردات غیرقانونی خودروهای فرسوده را بگیرد که باعث ایجاد اشتغال در کشور نشده و در عوض مشاغل تولیدی را از بین برده است.
وی تاکید کرد که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نشست های اخیر با کارخانه های مونتاژ خودرو این کشور قول حمایت از صنعت داخلی را داده است.
برخی می گویند حقوق ورودی خودروهای ۱۸۰۰ سی سی به بالا از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش می یابد.
به گفته رئیس انجمن فروشندگان خودرو پاکستان، زمانی که تولیدکنندگان داخلی خودروهایی با قیمت مناسب و با تمام ویژگی ها و کیفیت خودروهای وارداتی داشته باشند، نیازی به واردات خودرو از هر نوعی نیست. وی افزود: خودروهای فرسوده می توانند شکاف بین عرضه و تقاضا را پر کنند، زیرا خودروهای گران قیمت ساخت داخل برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه نیستند.
انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا