اخبار اقتصاد ایران

محدودیت گیلان در جذب صنایع بزرگ | تأمین زنجیره در شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به ظرفیت بالای صادراتی تولیدکنندگان صنعتی در شرکت های صنعتی گیلان گفت: اکنون بیش از ۲۵ درصد تولیدکنندگان ما در شهرک های صنعتی گیلان محصولات خود را صادر می کنند.

افق میهن مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در بخش صنعت گفت: گیلان با توجه به اقلیم منحصربفرد شمال کشور در حوزه صنعت با محدودیت هایی مواجه بوده است اما با وجود همه این محدودیت ها ما سعی در افزایش جذب سرمایه گذار دارند.وی با بیان اینکه شهرک های صنعتی گیلان دارای درجه سه هستند، افزود: صنایع بزرگ با این درجه عیار نمی توانند وارد شهرک ها شوند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به زیان ده شدن سرمایه گذاری های کلان از جمله فولاد در شهرک های صنعتی استان گفت: سال گذشته سرمایه گذار بزرگی برای ۲۰ هکتار از زمین های یکی از این شرکت ها اقدام کرد. شهرک های صنعتی ما برای ایجاد یک کارخانه فولادسازی و مقدمات کار نیز فراهم شد اما به دلیل قوانین حاکم بر شهرک، سرمایه گذار استان را ترک کرد.

محبوبی با اذعان به اینکه گیلان یکی از استان های قدیمی صنعتی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع، صنایع بزرگی وارد گیلان نشده است، تحصیل کرده ها به استان های دیگر مهاجرت می کنند و افراد نیمه ماهر و غیر ماهر نیز صنعت ما را تحت تاثیر قرار داده است. و در نهایت، این چالش ها صنعت را با نرخ رشد بسیار کند مواجه می کند.

تداوم تلاش برای جذب صنایع بزرگ گیلان با حفظ محیط زیست

وی از تلاش مستمر شرکت شهرک های صنعتی گیلان برای جذب صنایع بزرگ خبر داد و افزود: شرکت شهرک های صنعتی با حفظ محیط زیست تلاش کرده تا صنایع بزرگ را وارد گیلان کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به اقدامات تحول آفرین در زمینه استقرار صنایع بزرگ گفت: وزارت دفاع پروژه بزرگی را در استان آغاز کرده است و شرکت شهرخا نیز شرکت هایی مانند سان استار و یا ابزارهای ساختمانی مانند رونیکس را وارد گیلان کرده و علاوه بر آن واحدهای بسیار موفق و دانش بنیان را در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد کرده است.

تامین زنجیره ای در شرکت شهرک های صنعتی گیلان دنبال می شود

محبوبی با بیان اینکه تامین زنجیره یکی از اهداف ما در شهرک های صنعتی است، تصریح کرد: برای برخی شرکت ها نیاز به تامین قطعات توسط کارخانه های کوچکتر و ایجاد ارتباط بین واحدهای کوچک و بزرگ است تا در نتیجه ، تا زمان فروش و ورود به بازارهای صادراتی از بخش حمایت از صنعت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صادراتی تولیدکنندگان صنعتی در شرکت های صنعتی گیلان افزود: اکنون بیش از ۲۵ درصد تولیدکنندگان ما در شهرک های صنعتی گیلان محصولات خود را صادر می کنند.

توسعه زیرساخت ها و توانمندسازی واحدها از اهداف شرکت شهرک های صنعتی گیلان است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان برخی از اقدامات و ماموریت های سازمانی از جمله توسعه زیرساخت های صنعتی در دو سال گذشته را اعلام کرد و افزود: شرکت شهرک های صنعتی گیلان در راستای توسعه زیرساخت های صنعتی برنامه هدفمندی را آغاز کرده است. اولویت اول و سپس توانمندسازی واحدهای صنعتی است. انجام داده است.محبوبی با اذعان به اینکه در گذشته بسیاری از قراردادها و توافقات منتج به تکمیل قراردادها و تفاهم نامه ها نشد، گفت: علاوه بر این بسیاری از پروژه ها نیمه کاره رها شدند، در حالی که اکنون بسیاری از پروژه های نیمه تمام از جمله تصفیه خانه برق و صنعتی به دلیل اهمیتشان نیمه کاره رها شدند. شرایط اقلیمی، جغرافیایی و محیطی استان اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا