ورزشی

محرومیت در انتظار صاحبان امضای قراردادهای صوری در فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال برای لیگ بیست و چهارم در نظر دارد با تهیه و تدوین قوانین سخت گیرانه و تضمینی، موضوع سقف بودجه را به نحو مطلوبی پیش ببرد. بخشنامه سقف بودجه در فصل گذشته به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی، طرحی ناموفق خوانده شد و فدراسیون و سازمان لیگ با رفع نواقص و تهیه آیین نامه سعی در اجرای بهتر این قانون در لیگ آینده دارند.

در سال های گذشته شاهد قراردادهای رسمی بودیم که بعضاً مشکلاتی را به همراه داشت. قراردادهایی که مثلاً مبلغ آن واقعی نبوده و یا دارای اشکال قانونی بوده است. در آیین نامه ای که فدراسیون فوتبال برای اجرای بخشنامه سقف بودجه تدوین کرده است، یک تا دو فصل تعلیق برای صاحبان امضا از جمله مدیرعامل باشگاه در نظر گرفته شده است. به این ترتیب اگر ثابت شود باشگاهی مرتکب چنین تخلفی شده است، امضاکنندگان محروم خواهند شد.

از جمله اقداماتی که پیش از این در رسانه ها منتشر شده بود می توان به اضافه شدن حداکثر ۳۰ درصدی به مبلغ قرارداد بازیکنان در سال دوم و همچنین ضمانت اجرای این طرح اشاره کرد. به این ترتیب در صورت تخلف هر یک از تیم ها از سقف بودجه، باشگاه متخلف جریمه و امتیاز کسر خواهد شد. فقط در این قانون باشگاه متخلف به کسر امتیاز محکوم می شود و هیچ امتیازی به تیم های رقیب تعلق نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا