ورزشی

محرومیت ۴ ساله یک فوتبالیست به دلیل دوپینگ

در تاریخ ۱۳۰۱/۱۲/۱۳ تیم کنترل دوپینگ ایران نادو از این فوتبالیست در جریان مسابقات جام آزادگان لیگ دسته اول فوتبال کشور در تهران نمونه برداری کرده بود. آزمایشگاه کنترل دوپینگ قبیله ای، مورد تایید WADA، وجود ماده ممنوعه “نوراندروسترون” (متابولیت ناندرولون) از دسته مواد ممنوعه گروه S1 (استروئیدهای آنابولیک) را در نمونه ادرار ورزشکار آقای “محمد حسین” شناسایی و گزارش کرد. حیدری». اطلاعیه تخلف از طریق ایمیل برای ورزشکار، فیفا، وادا و فدراسیون ملی ارسال شد. این ورزشکار خواستار شرکت در جلسه بود و اعضای شورای رای ایران نادو ضمن رسیدگی به پرونده با در نظر گرفتن ادله و مدارک و قرائن مربوطه با در نظر گرفتن اصل مسئولیت مطلق که ورزشکار را نهایی می داند. مسئول تخلفات، ضمن احراز اصل تخلف، دلایل ذکر شده و مستندات ارائه شده را برای کاهش مدت تعلیق کافی ندانستند، با استناد به ماده ۱-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران. برای این ورزشکار ۴ سال محرومیت صادر کرد.

رای صادره در شورای بدوی با درخواست این ورزشکار در شورای تجدیدنظر مجددا مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورای استیناف تصمیم اولیه را تایید کردند.

لذا از تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۲ لغایت ۲۴/۲/۱۴۰۶ فرد مذکور از هرگونه فعالیت ورزشی محروم خواهد بود. طبق بند ۱-۱۲-۱۰ ورزشکار موظف است هزینه های تست دوپینگ اعم از هزینه های نمونه برداری و آنالیز آزمایشگاهی را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ رای به میزان مندرج در متن جبران نماید. از حکم صادره. طبق بند (۱۴-۱۰-۱) مجموعه قوانین ایران، ورزشکار از شرکت در کلیه مسابقات داخلی و خارجی و فعالیت های رسمی ورزشی در کلیه رشته های ورزشی ممنوع است. وی در مدت ۴ سال تعلیق ملزم به رعایت مفاد بند ۱۰-۱۴ قوانین کشور می باشد. مبارزه با دوپینگ ایران خواهد بود. مدت محرومیت ۴ ساله این ورزشکار قطعی است و طبق بند ۱۴-۳ مقررات کشوری در فهرست افراد ممنوعه قابل دسترسی در سایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران منتشر شده و از طریق مطبوعات نیز به اطلاع عموم می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا