ترندهای روز

محققان برای اولین‌بار مولکول‌های آب را روی سیارک‌ها شناسایی کردند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

با استفاده از داده های ناسا و آژانس فضایی آلمان در DLR، محققان برای اولین بار حضور مولکول های آب را در دو سیارک کشف کردند.

بر اساس گزارش تحقیقاتی منتشر شده در iopscience، محققان با استفاده از دستگاه FORCAST چهار سیارک سیلیکات را بررسی کردند و در نهایت وجود مولکول های آب را شناسایی کردند.

دکتر آنیسیا آردوندو محقق اصلی این تحقیق می گوید:

سیارک ها بقایای فرآیند تشکیل سیاره هستند، بنابراین ترکیب آنها بستگی به محل تشکیل آنها در سحابی خورشیدی دارد. از جمله موارد جالب، توزیع آب در سیارک ها است. “این می تواند سرنخ مهمی در مورد چگونگی تشکیل آب در زمین ارائه دهد. “

شهاب سنگ ها

سیارک های بی آب، خشک و سیلیکاته در نزدیکی خورشید تشکیل می شوند. در حالی که مواد یخی دورتر از خورشید تشکیل می شوند. درک مکان سیارک ها و ترکیبات آنها به ما می گوید که چگونه سیارک ها در سحابی خورشیدی توزیع شده اند و چگونه آنها از زمان شکل گیری تکامل یافته اند. توزیع آب در منظومه شمسی برای درک چگونگی انتقال آب به زمین ضروری است. این می تواند راهنمایی بهتری برای یافتن حیات بالقوه در منظومه شمسی و فراتر از آن به ما ارائه دهد. آردوندو ادامه می دهد:

ما ترکیبی را کشف کردیم که بدون ابهام به آب مولکولی در سیارک‌های Iris و Massalia نسبت داده می‌شود. ما از اطلاعات رصدخانه سوفیا (پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی آلمان) استفاده کردیم و به این کشف دست یافتیم.

SOFIA ذرات آب را در یکی از بزرگترین دهانه های در نیمکره جنوبی ماه شناسایی کرد. مشاهدات قبلی روی ماه و سیارک‌ها نوعی هیدروژن را شناسایی کرده بود اما نمی‌توانست بین آب و هیدروکسیل (یک ماده شیمیایی نزدیک به آب) تمایز قائل شود. دانشمندان معادل یک بطری آب ۳۵۰ میلی لیتری در هر متر مکعب خاک قمری را شناسایی کرده اند که از نظر شیمیایی در معادن به دام افتاده است. آردوندو ادامه می دهد:

به طور مشابه، آب در سیارک ها می تواند به دام افتاده یا در کریستال ها حل شود.

داده های دو سیارک پارتنوپ و ملپومن سر و صدای زیادی داشتند و محققان نتوانستند به نتیجه قطعی دیگری در مورد آنها برسند. به نظر می رسد که دستگاه FORCAST حساسیت کافی برای شناسایی ویژگی های سایر طیف های آبی را ندارد. با این یافته ها، محققان قصد دارند از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای بررسی دقیق تر سیارک ها استفاده کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا