ترندهای روز

محمد بن‌سلمان یک بار دیگر جهان را حیرت‌زده کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، دولت عربستان ۱۰۰ دستگاه تاکسی پرنده از این شرکت آلمانی خریداری می کند.

این اقدام دولت عربستان در راستای اصلاحات محمد بن سلمان در راستای توسعه این کشور در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است.

محمد بن سلمان بار دیگر جهان را مبهوت کرد

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که شرکت آلمانی “Lilium NV” 100 تاکسی پرنده برقی را به یک شرکت هواپیمایی دولتی عربستان سعودی می فروشد.

مذاکرات برای این قرارداد از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شده است و قرار است در پایان ماه جاری این شرکت تازه تاسیس امضای این قرارداد را در دفتر مرکزی خود در نزدیکی مونیخ آلمان به طور رسمی اعلام کند.

نمونه ای از تاکسی پرنده شرکت لیلیوم

محمد بن سلمان بار دیگر جهان را مبهوت کرد

بلومبرگ جزئیات این معامله را به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد. سخنگوی این شرکت آلمانی از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. رویترز اولین رسانه ای بود که به طور انحصاری خبر این سفارش بزرگ را منتشر کرد. هواپیماهای لیلیوم (تاکسی هوایی) قرار است در سال ۲۰۲۶ در عربستان سعودی پرواز کنند.

بسیاری از کشورها سعی می کنند از تاکسی های پرنده برای کاهش شدت ترافیک در شهرهای خود استفاده کنند. در سال های اخیر برخی از شرکت ها از جمله شرکت چینی EHANG و شرکت آلمانی Volocopter توانستند تاکسی های پرنده را با موفقیت راه اندازی کنند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت فناوری اسپانیایی “Technalia” از اولین نمونه تاکسی پرنده بدون سرنشین برای جابجایی تنها یک نفر رونمایی کرد. این تاکسی پرنده بدون سرنشین می تواند باری به وزن ۱۵۰ کیلوگرم را حمل کند. ارتفاع پرواز این پهپاد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر می رسد. همچنین می تواند مسافت ۱۵ کیلومتری را در ۱۵ دقیقه طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا